Op weg naar 25% biologisch in de EU: hoe dan?

BioAcademy Kennis & Inspiratiedag op 16 maart in Driebergen

Welke kennis is nodig om gedrag te beïnvloeden naar 25% biologisch? Wat drijft de consument? En wat beweegt de consument over de drempel naar biologisch? Met deze vragen gaan ze aan de slag tijdens de jaarlijkse Bio Academy Kennis & Inspiratiedag, die op 16 maart aanstaande in Driebergen gehouden zal worden. Het thema van de dag is: Op weg naar 25% biologisch in de EU: hoe dan?

Kom leren over 'aankoopgedrag' en laat je inspireren door diverse sprekers. 

Met deze vragen gaan we aan de slag, sluit aan! Kom ontmoeten, delen, samenwerken en verbinden op 16 maart. Er zal stil worden gestaan bij de mens en specifiek het aankoopgedrag. Na het plenaire deel is er ruimte voor uitwisseling en het volgen van een workshop.

Programma

15.45 uur - Inloop met koffie en thee

16.00 uur - Welkom door Edith Lammerts van Bueren, voorzitter bestuur BioAcademy en lid van Wetenschappelijke raad voor duurzame landbouw en voeding.

Aftrap: Hoe leren we en hoe passen we leeraanbod daarop aan? Door Geertje Schlaman namens de kwaliteitsgroep

16.30 uur - Lezing 'Gedragsverandering voor een groenere wereld'. De klimaatpsychologen van Groen Gedrag nemen je mee in de wereld van de gedragsverandering. Er wordt een inkijkje gegeven in de werking van ons brein en hoe deze ons kan belemmeren en helpen om klimaatvriendelijke (voedsel)keuzes te maken.

17.45 uur - Drie pitches met ruimte voor verhelderende vragen:

  • Paulien van der Geest, Strategisch Communicatieadviseur bij Milieucentraal
  • Jochem Wolthuis, Agrofood makelaar gespecialiseerd in de Duitse markt
  • Sarah Stattman, ministerie Landbouw, Natuur en Visserij.

18.15 uur - Feedback & terugkoppeling drie pitches met Michael Wilde, directeur Bionext

18.30 uur - Ontmoeting en samen eten

19.30 uur - Parallelle workshop naar keuze:

  1. Workshop 'Zorg dat jouw aanpak wél werkt', met klimaatpsychologen Yvette Stevens en Marion Smans aan de slag.
  2. Leer van de goede ervaringen van strategische communicatie door Paulien van der Geest, Milieu Centraal. Milieu Centraal heeft sterke communicatie met een groot bereik. Wat kunnen we daarvan leren?
  3. Leer van de retail voorbeelden in Duitsland. Jochem Wolthuis, Agrofood makelaar Oost NL: Hoe goede voorbeelden te implementeren voor meer bio-omzet.
  4. Leer hoe je je boodschap, goed laat zien in een video door Geertje Algera: Met een paar simpele tips & tricks til je je video naar een hoger niveau. Deze workshop is hands-on. Nodig: je smartphone, eventueel oordopjes en enthousiasme!

20.30 uur - Afsluiting met toetje 

Klik hier voor meer informatie en aanmelden. 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.