Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Franchiseketen lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag

Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Op deze manier wil het bedrijf mensen stimuleren mee te doen aan deze jaarlijkse klimaatactie en aanzetten tot duurzaam gedrag. Sinds 1 december 2022 staat in alle vestigingen van Anne&Max de thermostaat ten minste één graad lager om het energieverbruik en de CO2-uitstoot per locatie te verlagen. Anne&Max wil met de nieuwe trui haar gasten inspireren en activeren om gezamenlijk bij te dragen aan een duurzame toekomst. Het is de eerste Anne&Max trui en heeft een speciaal voor deze dag ontworpen design. Met de limited edition trui wil de keten mensen laten zien wat ze zelf kunnen doen om energie te besparen.

Warmetruiendag
Als iedereen in Nederland één graad lager stookt, één stookseizoen lang, besparen we met elkaar 1 megaton CO₂ wat gelijkstaat aan 9.994 kilometer autorijden op benzine in Nederland. Daarom organiseert Klimaatverbond Nederland jaarlijks de Warmetruiendag: een grootschalige klimaatactie waarbij iedereen wordt opgeroepen om zijn of haar warmste trui aan te trekken om energieverbruik te minderen en stil te staan bij de opwarming van de aarde.

Wobbe van Zoelen, oprichter Anne&Max zegt over de lancering van de trui: "We willen bewustwording creëren rondom energiebesparing en mensen inspireren om hun steentje bij te dragen aan het versnellen van de energietransitie. Door met deze campagne actief mensen op te roepen om in de winter iets warmers aan te trekken en de thermostaat lager te zetten, hopen we bij te dragen aan het normaliseren van duurzaam gedrag."

Planeetaardige trui
Omdat Anne&Max alleen samenwerkt met partners en leveranciers die het behoud van mens en natuur hoog in het vaandel hebben staan, is Anne&Max voor de ‘planeetaardige’ trui een samenwerking aangegaan met duurzaam kledingmerk Stanley/Stella. Dit merk maakt kledingstukken met respect voor de mens en het milieu en zet zich in voor verandering van de textielindustrie, waarbij kleding op een meer humane, ethische en ecologische manier gemaakt wordt. Zo werken ze uitsluitend met 100% biologisch en GOTS-gecertificeerd katoen en gerecyclede materialen zoals modal en gerecycled polyester. Daarnaast is hun gehele productieketen gecertificeerd door diverse onafhankelijke instanties.

Gasloos koken en geen terrasverwarmers
Bij Anne&Max wordt er continu nagedacht over hoe de keten, die bekendstaat om haar ‘planeetaardige’ huiskamers, haar impact op het klimaat kan verkleinen. Zo wordt er ook gasloos gekookt en het grootste deel van de vestigingen wordt verwarmd met een warmtepomp. Daarnaast hebben vestigingen geen terrasverwarmers maar zijn er warmtedekentjes aanwezig. "De urgentie om ons gedrag te verduurzamen is groot. Uit meerdere recente onderzoeken is gebleken dat we de klimaatdoelen, zoals de halvering van grondstoffen in 2030, niet gaan redden. Met onder andere deze campagne maken we onze zorgen over de toekomst extra zichtbaar, maar geven we er tegelijkertijd ook een positieve draai aan door zowel de horecabranche als onze gasten te laten zien dat we samen verandering kunnen realiseren", aldus Van Zoelen.

Vanaf Warmetruiendag, vrijdag 10 februari, is de ‘planeetaardige’ trui van Anne&Max alleen verkrijgbaar via de webshop.

Voor meer informatie:
Anne&Max 
www.annemax.nl 

Publicatiedatum: