Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ketenkennisdialoog 'De smaken van duurzamer varkensvlees': 1 februari

Hoe kun je inspelen op de consumententrend naar steeds duurzamer vlees? Welke consumentgroepen zijn er te onderscheiden? Welke keuzes maken consumenten voor varkensvlees en wat is de meerwaarde voor de veehouderij, ketenpartijen en de consument? Dit alles komt aan bod tijdens de ketenkennisdialoog 'De smaken van duurzamer varkensvlees' aanstaande woensdag 1 februari. 

Het Marktprogramma Verduurzaming Dierlijke Producten (VDP) presenteert recent consumentenonderzoek, de visie van marketingexperts en gaat in op de kansen voor het vermarkten van beter varkensvlees, vers in maaltijden en vleeswaren. En daarbij kijken ze naar de praktijk. Wat betekent dit voor merken? Denk bijvoorbeeld aan Beter voor Varken, Natuur en Boer van Albert Heijn, Boerentrots van Plus, Unox, Livar, Wroetvarken en Kips.

Er is een veelheid aan duurzamere ketenconcepten voor varkensvlees in Nederland en op dit gebied is Nederland een voorloper. Het zijn concepten voor supermarkten, foodservices en slagers met en zonder keurmerk. Met deze Ketenkennisdialoog willen de organisatoren bestaande en nieuwe ketenconcepten inspiratie bieden voor het vermarkten en het betrekken van de consument.

Blauw Research heeft samen met partners van het Marktprogramma VDP een kwalitatief en kwantitatief onderzoek uitgevoerd naar de beleving van de consument in de supermarkt voor varkensvlees. Met specifieke focus op de relevantie van herkomst en duurzaamheid. Merkenexpert Andy Mosmans geeft zijn visie. En onder meer Allard Bakker, directeur van De Groene Weg zal woensdag meepraten over het vermarkten van duurza(a)m(er) geproduceerd vlees. Allard: "Als veehouders en vleesproducenten doen we van alles om steeds duurzamer te produceren. De consument ziet dat wel, maar vertaalt dat nog onvoldoende in haar koopgedrag. Een boeiend en complex onderwerp waar we vast mooie dingen over gaan delen met elkaar." 

Aanwezigen krijgen tijdens deze Ketenkennisdialoog praktisch inzicht in de kansen voor het (door)ontwikkelen van varkensvleesconcepten met verbeteringen op het gebied van dierenwelzijn, milieu en/of biodiversiteit.

En er zal besproken worden of verdere segmentering in het winkelschap mogelijk is naar specifieke consumentgroepen. Wat kunnen merken, branchecampagnes en keurmerken hieraan bijdragen?

Iedereen is welkom, met name interessant voor category managers, marketing- en MVO managers, inkopers, marketeers en communicatie experts in afzetkanalen voor retail, foodservice en slagers van merkfabrikanten, vleesverwerkers en agrarisch ondernemers.

Thema: 'De smaken van duurzamer varkensvlees'
Resultaten nieuw consumentenonderzoek
Datum: 1 februari 2023
Tijd: vanaf 16.00 uur (inclusief diner)
Dagvoorzitter: Marijn Frank
Locatie: Malietoren, Bezuidenhoutseweg 12, 2594 AV Den Haag 

Aanmelden kan vandaag (30 januari) nog. 

Publicatiedatum: