Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarkt stunt met klimaateffect in plaats van scherpe prijzen

Hoe moeten de voedselprijzen eigenlijk worden geprijsd als ook het klimaateffect in aanmerking wordt genomen? Nog steeds in euro's en centen? Of heeft onze planeet een andere munt waarmee ze onze aankopen betaalt? Voor de planeet zou het waarschijnlijk realistischer zijn om informatie te geven over emissies en effecten. De Duitse supermarkt REWE experimenteert in een Veganuary-campagne met 'aanbiedingen' op basis van CO2-waarden van producten, niet op basis van de werkelijke prijs.

Zo 'kosten' de plantaardige falafelballetjes slechts 1,50 Co2-equivalent/kg. In vergelijking met varkensgehaktballen (8,87 Co2e/kg) is dit een besparing van 83 procent. 

Voor het eerst kan elke klant in één oogopslag zien welke bijdrage zijn eigen aankoopbeslissingen kunnen leveren in de strijd tegen klimaatverandering. Met ongeveer 15% maakt voedsel een aanzienlijk deel uit van de persoonlijke CO2-voetafdruk, naast huisvesting, mobiliteit, elektriciteit, openbare emissies en vliegreizen - een belangrijke hefboom om klimaatvriendelijker te leven.

REWE zet al lange tijd in op veganistische alternatieven. Ondertussen omvat het ruime assortiment ongeveer 1.400 producten die specifiek als veganistisch zijn geëtiketteerd en het gemakkelijker maken om op deze manier te gaan eten. Hiertoe behoren bijvoorbeeld de producten van het huismerk REWE Bio + vegan. 

Campagne
In de REWE-winkels leren klanten de campagne kennen via digitale zuilen, de in-store radio en grote posters. Daarnaast krijgen de klimaatprijzen ook aandacht via de eigen sociale mediakanalen. In de grootste Duitse steden zoals Berlijn, Hamburg, München, Keulen en Stuttgart is de campagne te zien op 1500 digitale schermen op opvallende locaties.

Voor meer informatie: www.rewe.de/veganuary 

Publicatiedatum: