Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap

Met onmiddellijke ingang schaft Aldi Zwitserland het invliegen van groenten en fruit volledig af, waardoor haar bevoorradingsketens nog duurzamer worden. Bovendien is Aldi Zwiterland een pionier op de Zwitserse markt in het promoten van lokale aardbeienproducenten en maakt het sinds vorig jaar alleen reclame voor aardbeien tijdens het Zwitserse aardbeienseizoen.


Afbeelding: Aldi Zwitserland

De hoeveelheid goederen die door de lucht wordt ingevoerd is de afgelopen jaren al aanzienlijk afgenomen bij Aldi Zwitserland. Geleidelijk aan werd overgeschakeld op meer klimaatvriendelijke vervoersalternatieven. Begin 2023 heeft de retailer de omschakeling voltooid en het doel bereikt om niet langer in groenten en fruit te vliegen.

"Duurzaamheid in de toeleveringsketens is een centrale pijler van de Aldi-filosofie. Daarom hadden we ons onder meer ten doel gesteld al onze groenten en fruit vliegvrij te maken", laat Jérôme Meyer, Country Managing Director van Aldi Zwitserland weten. Met deze actie vermindert het bedrijf, waarvan de vestigingen al sinds 2017 CO2-neutraal zijn, de CO2-uitstoot nog verder.

Reclame voor aardbeien alleen tijdens het Zwitserse aardbeienseizoen
Naast het nieuwe inkoopbeleid heeft de retailer ook besloten om het over een andere boeg te gooien als het gaat om de promotie van de Zwitserse landbouw. Sinds vorig jaar maakt Aldi Zwitserland alleen nog maar reclame voor aardbeien tijdens het Zwitserse aardbeienseizoen. Dankzij deze stap versterkt de Zwitserse retailer niet alleen de binnenlandse zachtfruittelers, maar bevordert hij ook het seizoensbegrip bij de consument.

Voor meer informatie:
https://www.aldi-suisse.ch


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven