Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duitse supermarkt verkoopt minder bio

"Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"

De Duitse supermarktketen tegut... verkocht in 2022 minder biologische producten dan in het 2021. Het record bio-aandeel van 30,5 procent van 2021 kon in 2022 niet meer worden gehaald en bedraagt in plaats daarvan 28,4 procent (-2,1 procentpunt).

"Dit komt overeen met de huidige ontwikkeling, waarbij klanten niet sparen op vakantie bijvoorbeeld, maar op uitgaven in het dagelijks leven", verklaart algemeen directeur Thomas Gutberlet het resultaat. En voegt eraan toe: "Niemand doet drie stappen achteruit, maar kijkt waar hij wat kan besparen. De goedkopere tegut... merken worden vaker gekocht dan duurdere producten. Dit geldt ook voor biologische producten: de klant blijft biologisch kopen, maar de goedkopere varianten. De verkoop van biologische verse producten, groenten en fruit, neemt af. In deze categorie hebben we het hoogste biologische aandeel van alle productgroepen, afgezien van brood. Wanneer groenten en fruit minder worden gekocht, daalt ook de verkoop van biologische producten." 

Bron: www.tegut.com

Publicatiedatum: