Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Erik van Nieuwenhuijzen, Albert Heijn:

"Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"

Albert Heijn heeft het grootste aanbod biologische producten in het assortiment. Inmiddels zijn dat 1.500 biologische producten waaronder meer dan 100 bio-AGF en dat breiden ze verder uit. Bijna elke week zijn er twee biologische promoties in de Bonus-folder, afhankelijk van het aanbod wat de natuur brengt. Voor al het reguliere AGF heeft Albert Heijn langdurige samenwerkingen met 360 groenten- en fruittelers en die zijn goed voor ruim 300 groenten- en fruitproducten. Alle telers hebben inmiddels de volgende stap gezet in het verduurzamen van de teelt onder de vlag Beter voor Natuur & Boer.

“Het stimuleren van biologisch en het eigen Beter voor Natuur & Boer-duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg,” vertelt Erik van Nieuwenhuijzen, Albert Heijns unitmanager AGF, gemak & conserven, bloemen & planten, bakkerij in vakblad Primeur. “Biologisch en Beter voor producten zijn beide belangrijk en blijvend in ons assortiment met trouwe kopers. Regulier AGF hebben we onder ons Beter voor Natuur & Boer gebracht, daarnaast blijft Skal voor het biologisch assortiment. Beide productgroepen hebben eigen standaarden en andere uitgangspunten. Voor AGF is het één niet beter voor het milieu dan het ander. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van Milieu Centraal.”

Korting op bio-producten
Vorig jaar introduceerde Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland een ‘omnichannel’ abonnement voor klanten: Mijn Albert Heijn Premium. Daarmee kunnen klanten in de winkel en bij online bestellingen besparen op hun dagelijkse uitgaven en krijgen ze 10 procent korting op het biologische producten. En dat werkt: klanten met Mijn Albert Heijn Premium besteden gemiddeld 25% meer aan biologisch assortiment. De populairste biologische producten onder abonnees zijn groenten, aardappelen, zuivel, gekoelde sappen en ontbijtproducten. 

Klik hier om het gehele interview met Erik van Nieuwenhuijzen te lezen. 

Dit artikel verscheen eerder in editie 12, 36e jaargang van Primeur. Zie hiervoor www.agfprimeur.nl.