Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vernieuwd EXKi-restaurant op Brussels Airport

Autogrill opende onlangs een vernieuwd EXKi restaurant in de vertrekhal van Brussels Airport. De gehaaste en minder gehaaste reiziger kan er terecht voor het nieuwe 2.0 concept van de Belgische restaurantketen die zich inzet voor duurzame, gezonde en lokale voeding. Heel wat nieuwigheden verbeteren het oorspronkelijke EXKi-concept en maken er een 2.0-vestiging van met nog meer oog voor duurzaamheid.

Nieuw Grab & Go concept 
De nieuwe EXKi 2.0 bevindt zich in de centrale vertrekhal, naast Brussels Airports nieuwste boekhandel WHSmith en tegenover Le Pain Quotidien. Het nieuwe concept biedt reizigers de mogelijkheid om snel en efficiënt gezonde en duurzame versnaperingen en snacks te kopen. De winkel van 217 m² biedt zitplaatsen voor reizigers die ter plaatse willen consumeren en ook 21 terraszitplaatsen, 66 binnenzitplaatsen, 6 hoge koffietoonbanken en 4 hoge tafels staan ter beschikking. De nieuwe automatische deuren van de koeling hebben een verbeterde impact op de duurzaamheid en er is een nieuwe koffieservice waarmee klanten na bestelling en betaling bij het zelfbedieningsdisplay meteen een koffie kunnen afhalen. Het vernieuwde 'Grab & Go'-concept is gericht op een snelle doorgang voor de gehaaste reiziger.

Beter voedsel voor een schoner milieu
Bij EXKi vormt gezond en duurzaam ingekocht voedsel de basis van de formule. Het menu volgt de seizoenen van de lokale landbouw met vier veranderingen per jaar. Het merk biedt eten voor iedereen, ook voor mensen met een voedselallergie of een ongebruikelijk dieet en er zijn veganistische en glutenvrije opties. Veel producten hebben een Fairtrade herkomst en kraanwater is gratis. EXKi beperkt ook actief zijn afval om de impact op het milieu te minimaliseren. Het filiaal is erin geslaagd zijn plasticverbruik sinds 2008 met 83% te verminderen.

Voor meer informatie: www.exki.com

Publicatiedatum: