Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verzorgingsmerk plant 814 bomen met verkoop duurzame cosmetica

Verzorgingsmerk The Lekker Company doneert één procent van haar omzet aan stichting Trees for All om bomen te planten. Deze week doneren zij 814 bomen in Nederland en Borneo door de verkoop van de afgelopen zes maanden. 

Eind januari gaan teamgenoten van het merk uit Utrecht letterlijk de handen uit de mouwen steken tijdens een plant-dag in Twente. De bomen die dan geplant worden dragen bij aan de versterking van de biodiversiteit in Oost-Nederland. De bomen in Borneo worden later door lokale bevolking geplant met oog op de verbetering van het leefgebied van de orang-oetan. 

“Het mooie van Trees For All is dat de impact zo concreet is. Voor iedere 10 euro die je doneert, wordt er één boom in Nederland geplant en één boom in het buitenland. Bomen planten is voor ons een logische keuze, wij zijn een plasticvrij merk, maar gebruiken wel karton. En zo geven we een meer bosrijke wereld terug.” aldus Dewi, oprichtster van het natuurlijke verzorgingsmerk uit Utrecht.

Het bedrijf roept andere merken op om ook 1 procent van hun omzet in te zetten om impact te maken. “Hoe mooi zou het zijn als elk bedrijf minimaal 1 procent van hun omzet zou gebruiken om bomen te planten?” vraagt Dewi zich af.

The Lekker Company steunde eerder elke zes maanden een nieuw doel maar heeft nu besloten nog minimaal 3 jaar samen te werken met Trees for All. Bij elk verkocht potje gaat 1% naar het planten van meer bomen. Zo hopen zij een klimaat-positief bedrijf te worden. Een jaar geleden ontvingen zij al de B-corp status en kwamen hiermee als ‘Beneficial Company’ in een rijtje impact-merken zoals Tony’s Chocolonely en Seepje. 

Voor meer informatie:
The Lekker Company
info@thelekkercompany.com
www.thelekkercompany.com 

Publicatiedatum: