Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Merk haalt half miljoen euro op in eerste weekend sharefunding campagne

Brandt & Levie gaat strijd aan met eenheidsworst

Door de grootschalige industrie en merken als Unox zijn Nederlanders gewend geraakt aan de eenheidsworst: goedkoop, smakeloos en niet-duurzaam vlees. Het Amsterdamse biologische worstenmerk Brandt & Levie start een sharefunding campagne om haar internationale- en vegan groeiambities waar te maken. Doel is om ervoor te zorgen dat in 2028 de helft van de worst die in Noordwest-Europese huishoudens wordt gegeten verantwoord is.

Voorbeeld voor de vleesindustrie
Samuel Levie, founder: "Tien jaar geleden startten we met onze missie om zoveel mogelijk mensen te inspireren om beter vlees te eten. En het is ons al gelukt om veel impact te maken. We zijn de afgelopen drie jaar met 25% gegroeid en inmiddels één van de grootste biologische worstmakerijen van Nederland. Afgelopen jaar zijn er meer dan drie miljoen worsten verkocht. Maar we zijn er nog niet. Er wordt nog te veel smakeloos vlees gegeten, van dieren die een slecht leven hebben gehad uit een industrie die teveel impact heeft op onze planeet. Worst is vaak het symbool van het afvoerputje van de vleesindustrie, en dat gaan wij veranderen. Als mentaal marktleider willen we een voorbeeld zijn voor de gehele vleesindustrie. En zo, als klein maar ambitieus Amsterdams worstmerk, de strijd aan gaan met de marktleiders. Om deze impact te kunnen maken zijn we op zoek naar groeikapitaal. Met sharefunding bouwen we samen met onze fans aan de toekomst. Wij vinden het gaaf als we kunnen groeien met honderden of zelfs duizenden 'worstvrienden' als aandeelhouder."

In eerste weekend bijna een half miljoen opgehaald
Via het platform Eyevestor wil het merk nieuwe aandelen uitgeven om groeikapitaal aan te trekken. In twee rondes wil het merk een miljoen euro ophalen. De ambitie is grote stappen te zetten in de noordwest Europese markt en aan de slag te gaan met de ontwikkeling van de lekkerste vegetarische droge worst. Brandt & Levie wil in twee tot drie jaar de omzet verdubbelen. Grotere investeerders zijn net zo welkom als kleine: instappen als aandeelhouder kan al vanaf 250 euro. Afgelopen donderdag is de voorinschrijving van start gegaan, en er is inmiddels al voor ruim €500.000 ingeschreven door meer dan 400 mensen.

Internationale ambities en vegan worst
De producten van Brandt & Levie worden al via een aantal verkooppunten in België en Duitsland verkocht, maar voor grootschalige groei is meer kapitaal nodig. Afgelopen jaar brachten de worstpioniers tijdens hun jubileum al een 100% circulaire worst op de markt. Ook de vega-vlees hybride knakworst met biet en kikkererwten is een succes. De ondernemers willen nu een stap verder gaan door in 2023 ook een volledig vegetarische worst te ontwikkelen en op de markt te brengen. Samuel Levie vervolgt: "Wij geloven dat de vega opties die nu in de supermarkt liggen zoveel beter en lekkerder kunnen. We willen onze chefs-achtergrond en kennis van worstmaken inzetten om ook de allerlekkerste vegetarische worst te ontwikkelen."

Voor meer informatie: info@brandtenlevie.nl en www.brandtenlevie.nl 

Publicatiedatum: