Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Loopt voor op doelstellingen '#Haltungswechsel'

Aldi in Duitsland betrekt reeds 40% van de consumptiemelk uit houderijsystemen 3 en 4

Discounter Aldi blijft in Duitsland vooruitgang boeken in de zogenaamde '#Haltungswechsel' (verandering van de veehouderij) en bereikt de volgende mijlpaal een eerder dan verwacht. In de #Haltungswechsel heeft Aldi bindende doelstellingen gedefinieerd voor meer dierenwelzijn. Meer dan 40 procent van de bij Aldi verkochte verse melk is nu afkomstig van de diervriendelijkere houderijsystemen 3 (buitenklimaat) en 4 (biologisch/premium). De discounter heeft daarmee een jaar eerder dan gepland al een belangrijke mijlpaal in de dierenwelzijnsbelofte bereikt.

In het assortiment vers vlees zijn artikelen uit hogere houderijsystemen nu goed voor bijna 20 procent van de verkoop. In november behaalde Aldi Süd zelfs voor het eerst op weekbasis een verkoopaandeel van meer dan 25 procent uit de houderijsystemen 3 en 4 in het assortiment vers vlees.

"Aldi heeft zichzelf ambitieuze doelen gesteld voor meer dierenwelzijn met de #Haltungswechsel. Het feit dat we vandaag al de volgende melkmijlpaal hebben bereikt, toont ons dat we op de goede weg zijn en motiveert ons om door te gaan op de ingeslagen weg", zegt dr. Julia Adou, directeur Corporate Responsibility bij Aldi Süd. "Ondanks veeleisende externe omstandigheden blijven wij ons consequent richten op de uitbreiding van hogere vormen van veehouderij - zowel voor vers vlees als voor consumptiemelk. Speciale dank gaat uit naar onze klanten, die deze producten dienovereenkomstig eisen", zegt Katrin Beyer, Business Unit Director Category Management bij Aldi Nord.

Discounter Aldi haalt in Duitsland 40% van zijn verse melk van diervriendelijker boerderijen. Dat is een jaar eerder dan gepland. De melk komt van boerderijen die zich houden aan de Duitse houderij types 3 (weidegang) en type 4 (biologisch/premium). In het assortiment vers vlees zijn producten uit deze houderijsystemen inmiddels goed voor bijna 20% van de omzet, Aldi Süd zit al om en nabij de 25%. De discounter gelooft dat de vraag naar meer diervriendelijke producten aanhoudt.

Het #Haltungswechsel - de dierenwelzijnsbelofte van Aldi
Met het #Haltungswechsel ondersteunt Aldi de omschakeling van de Duitse landbouw naar meer dierenwelzijn en duurzaamheid en geeft het boeren en leveranciers planningszekerheid voor de komende jaren en creëert het een sterk verkoopkanaal voor dierenwelzijnsgoederen. Om dit te laten slagen is een herbezinning op de hele toeleveringsketen en een duidelijk regelgevingskader nodig.

Voor de uitvoering van de dierenwelzijnsbelofte volgt Aldi een stappenplan met duidelijk omschreven mijlpalen. Tegen 2030 zullen de discounters het hele assortiment vers vlees en consumptiemelk omschakelen naar de hogere houderijsystemen 3 en 4. Hierdoor kan Aldi dierenwelzijnsgoederen op grote schaal beschikbaar maken tegen de beste prijs-kwaliteitverhouding en duurzaam winkelen voor zoveel mogelijk mensen betaalbaar maken.

Klik hier voor meer informatie.

Publicatiedatum: