Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Fast casual concept wil groeien in Nederland en daarna internationaal

Overweldigend veel animo voor investeringsronde SLA

Het snelgroeiende fast casual concept SLA breidt landelijk uit en startte in samenwerking met Broccoli een sharefunding campagne om samen met klanten, collega's, leveranciers en investeerders de onvermijdelijke transitie naar plant-focused eten te versnellen. Na 72 uur werd al meer dan 1 miljoen euro aan aandelen gereserveerd.

SLA is een snelgroeiende scale-up opgericht in 2013, met inmiddels 13 eigen vestigingen gecentreerd rondom de Randstad. Samen met meer dan 15 kleinschalige partners en boeren die elk unieke, hoofdzakelijk biologische ingrediënten of dranken leveren, biedt SLA onweerstaanbaar lekkere gerechten waarin groenten de hoofdrol spelen, zodat echt goed en lekker eten voor iedereen toegankelijk is. Het bedrijf verdubbelde afgelopen twee jaar naar een omzet van 6 miljoen euro.

Medeoprichter Jop de Graaf (foto rechts): "Wij zijn blij verrast door alle animo. Het laat zien dat heel veel mensen net als wij geloven in SLA en daar worden we heel blij van. Gezond voor onszelf gaat wat SLA betreft hand in hand met gezond voor de wereld. Met SLA willen we onze impact vergroten en het iedereen makkelijk maken daaraan mee te doen. Met plantaardige ingrediënten in de hoofdrol, een praktisch
zero-waste keuken en eerlijke samenwerkingen zetten we belangrijke stappen. Als trots familiebedrijf werken we elke dag samen met een gemotiveerd team om ons bedrijf in te zetten voor positieve verandering. En iedereen die SLA eet, doet eraan mee. One salad at a time. Alles voor een kleine impact op de wereld en een grote impact op jezelf."

Met een team van meer dan 200 collega's is SLA de grootste plant-focused keten van Nederland en opent het bedrijf in rap tempo nieuwe vestigingen, om haar ambitieuze groeidoelstellingen verder vorm
te geven. Mede-oprichter Nina Pierson: "En nu, nú is het tijd voor de volgende stap. Als maatschappij staan wij voor enorme uitdagingen.
Het huidige voedselsysteem brengt te veel negatieve neveneffecten met zich mee en beïnvloedt de gezondheid van ons als mens en onze planeet. Dit moet veranderen. Vanuit SLA willen wij bijdragen aan het versnellen van de onvermijdelijke transitie naar plant-focused eten, want alleen zo kunnen wij samen van gezond maar ook vooral goed eten de nieuwe-norm maken."

Nina vult aan: "Dit alles vormt de leidraad voor ons handelen. We streven ernaar onze klanten, teamleden en partners in staat te stellen een positieve kracht te zijn in het voedselsysteem van vandaag en morgen. Daarom hebben wij een transparant leveranciersnetwerk, koken we vanaf nul in eigen centrale keuken en bouwen we aan een gemeenschap van mensen die geloven in de kracht van écht voedsel."

Jop en Nina

7 november startte de sharefunding campagne en werd het voor iedereen mogelijk om aandelen te reserveren. De interesse is groot; na 72 uur werd al meer dan 1 miljoen euro aan aandelen gereserveerd. De doelstelling is daarom verhoogd naar 1,5 miljoen euro. Met het extra groeikapitaal kan SLA de komende jaren investeren in nieuwe franchisevestigingen, het optimaliseren van de centrale keuken en het versterken van het team.

De verzilvering van de reservering zal hoogstwaarschijnlijk vanaf 21 november mogelijk zijn. Meer informatie over SLA en haar investeringsronde lees je hier.

Over SLA
SLA is ontstaan vanuit een onbevredigd verlangen naar groenten. In 2013 ontdekten Nina en Jop hoe lekker het is om écht goed te eten. Hoe groot de impact ervan is op je energie, brein en lichaam, en hoeveel beter het is voor de wereld. En die ervaring wilden zij met de wereld delen. Dus begonnen ze SLA.

SLA draagt bij aan het versnellen van de onvermijdelijke transitie naar plant-focused eten om zodoende van gezond, maar vooral ook goed eten, de nieuwe norm maken. SLA wil haar impact vergroten door het concept in 2023 nationaal op de kaart te zetten. Binnen twee jaar willen ze de eerste vestigingen openen in de rest van Europa.
Om deze plannen te kunnen realiseren mobiliseert SLA haar eigen community; een netwerk van ambassadeurs, teamleden, partners en investeerders, en biedt hun de mogelijkheid om mede-eigenaar
te worden van SLA. SLA leidt dé Europese beweging om écht goed eten de norm te maken.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven