Smyle haalt ruim €1 miljoen op met sharefund campagne

Smyle heeft haar sharefunding succesvol afgerond en zo meer dan €1 miljoen groeigeld gegenereerd. De Amsterdamse startup biedt o.m. tandpasta tabs aan, zonder gebruik te maken van plastic tubes, microplastics en andere chemicaliën. 

Succesvol sharefunden voor verdere groei
Smyle heeft ondertussen een community opgebouwd, die actief feedback geeft, betrokken is bij product development en nieuwe ideeën inbrengt. En met die community heeft zij een succesvolle sharefund campagne gedraaid op het Broccoli sharefund platform, waarbij een recordaantal van 1441 mensen een Smyle aandeel hebben gekocht. Daarmee heeft Smyle €1.156.660 opgehaald, geld waar zij nu verder mee kan doorgroeien. Dennis: "Wij zijn enorm dankbaar dat onze community ons steunt en met ons mee op reis gaat! Samen gaan we mondverzorging duurzaam veranderen."

Ondernemers met een missie 
Oprichters Almar Fernhout, Dennis Kamst en Roger Nefkens zijn medio 2020 met Smyle gestart. Ze waren met stomheid geslagen over het gebruik van microplastics in tandpasta en de miljarden plastic tubes die elk jaar in de oceanen en vuilstortplaatsen belanden. Almar: "Wij waren echt verbijsterd en we wilden aantonen dat dit ook anders kan."

Doordacht duurzaam en effectief
Zij ontwikkelden tandpasta in tabletvorm; even kauwen, gewoon poetsen en je hebt tandpasta. Roger: "De tabs zijn gemaakt van natuurlijke ingrediënten en verpakt in papieren zakjes, waarmee je een glazen flesje navult. De tabs passen door de brievenbus en worden CO2 neutraal bezorgd door de postbode. Dus niet door een koerier in zijn busje. De tabs zijn 100% vegan en dierproefvrij."

Voor meer informatie:
Smyle
www.wesmyle.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven