Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Lancering Greenpaper: 'Marketing claims over biologisch'

Bionext lanceert vandaag de Greenpaper 'claims' om producenten te helpen in hun marketing, met wat wel en niet mag geclaimd mag worden. Hierin kan alles over de biologische wetgeving en case studies valse claims worden gelezen.

Als handelaar of verwerker van biologische producten is men namelijk verantwoordelijk voor alle commerciële uitingen op verpakking, website en advertenties. Zowel de ACM als de Stichting Reclame Code (SRC) zien erop toe dat de consument niet wordt misleid, zo moet elke claim bewezen kunnen worden.

Biologisch wordt bijvoorbeeld vaak geassocieerd met woorden als 'natuurlijk', of 'geen chemische toevoegingen', maar mag dat gezegd worden? Als producent wil men niet de fout in gaan, net zo goed is het een gemiste kans wanneer consumenten niet weten waarom het ene product beter of anders is. Ofwel, wanneer de meerwaarde van biologisch niet wordt uitgelegd.

Download hier de Greenpaper 'claims'.

Bron: Bionext


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven