Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Meer impact op Nederlandse en Belgische keten gesteund door investeringsronde van €75 miljoen

Crisp groeit door: verdubbeling bestellingen, overname afgerond en uitbreiding met verse maaltijden

Crisp blijft groeien in Nederland en België. Het bedrijf bedient vandaag de dag twee keer zoveel klanten als een jaar geleden. Daarnaast kondigt de supermarkt-app nieuwe mijlpalen aan: zo rondt het deze maand de overname en schaalvergroting van lokale leverancier Eetfabriek af. Deze firma uit Zwanenburg is gespecialiseerd in de bereiding van verse maaltijden en maaltijdcomponenten voor een goede prijs. Mede gedreven door de lancering van een nieuw aanbod relevante non-food artikelen en de expansie naar België afgelopen zomer, groeide het totaalassortiment van Crisp vanaf begin dit jaar met 36%. De ontwikkelingen werden gesteund door een nieuwe investeringsronde van €75 miljoen, die eerder dit jaar werd beklonken. Onlangs werd Crisp naar aanleiding van onderzoek van GfK onder 43.999 consumenten verkozen tot Beste Online Supermarkt.

De oprichters van Crisp

Crisp opent verse keuken onder eigen label
Met de overname van Eetfabriek breidt Crisp haar verse assortiment uit van vijftien naar vijftig veelal seizoens-gebonden gerechten die door de klant alleen nog hoeven te worden opgewarmd. In de missie om beter eten bereikbaar te maken voor meer mensen gelooft Crisp dat de kwaliteit van de maaltijd bepaald wordt door de kwaliteit van de ingrediënten. "Wij kennen inmiddels de smaak van onze klanten. En we weten ook precies te vinden wat er dichtbij in het seizoen groeit en dus op het toppunt zit van smaak", vertelt Tom Peeters, CEO van Crisp. "Met de ketenintegratie hebben we een volledig eigen keuken waar onze producten zonder omwegen en door professionele chefs worden bereid tot smaakvolle gerechten voor een toegankelijke prijs. Naast de dagelijkse boodschappen kunnen klanten die het even te druk hebben om zelf te koken nu dus nog meer op ons rekenen. Eetfabriek was al jaren vaste leverancier bij Crisp en samen hebben we dit kanaal nu opgeschaald van plek 21 naar de top-3 grootste lokale bronnen die aangeboden worden via onze app."

Vera Möhrlein vertelt desgevraagd namens Crisp dat de verse maaltijden op dit moment niet volledig biologisch zijn. "We gebruiken echter wel biologische ingredienten in onze productiekeuken, zo is de kippendij op onze caesarsalade en het gehakt in onze lasagne bolognese van biologische kwaliteit. Specifiek in het geval van de vers bereide maaltijden staat smaak, kwaliteit en versheid voorop. Op dit moment ligt de focus op het verder integreren van nog meer mooie producten van bestaande leveranciers van Crisp in de gerechten die gemaakt worden in onze eigen keuken. Maar we sluiten de ontwikkeling van volledig biologische maaltijden voor de toekomst niet uit."

Meer steun voor meer impact
Sinds de lancering in juni in de Belgische markt groeit Crisp ook daar exponentieel: alleen al in de afgelopen vier weken verdubbelde de online versmarkt weer in bestellingen. In beide landen bezorgt Crisp met een eigen vloot, die toegroeit naar 100% elektrische bezorging. Alle impactvergroting door de hele keten heen werd gesteund door een investeringsronde van €75 miljoen die eerder dit jaar werd afgerond. De helft van de ronde is wederom afkomstig van de bestaande langetermijninvesteerders. Bij de nieuwe investeerders zitten tevens weer een aantal Nederlandse topondernemers en bestuurders met waardevolle ervaring, zoals Adriaan Mol (oprichter Mollie), Sander van der Laan (voormalig CEO Action en Albert Heijn) en Joes Daemen (oprichter Somerset Capital Partners).

"Niet alleen de financiële steun geeft ons veel vertrouwen, de toenemende vraag van de klant geeft ons dat ook", vervolgt Peeters. "Wij signaleren dezelfde trend die recent in internationaal onderzoek van McKinsey werd benoemd: ook in het veranderende economisch klimaat blijft vers en bewust eten belangrijk, al wordt het steeds complexer om dit bereikbaar te houden. We zien dat Crisp precies daar een oplossing voor is. In een uitdagende markt met wereldwijde stijging van grondstofprijzen en energiekosten, zien wij een voordeel in ons model: met minder afstand door een korte keten en een energie-efficiënte infrastructuur zonder winkels. Zo blijven we relevant voor de klant, en dat zien we terug in de vraag."

Voor meer informatie: service@crisp.nl en www.crisp.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven