Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Organto's 'I AM Organic' verkocht door Centraal-Europa's snelst groeiende online supermarkt

Organto Foods, een grote leverancier van bio-groenten- en fruitproducten, heeft vorige week aangekondigd dat het een partnerschap is aangegaan met Centraal-Europa's leider in e-grocery, om 'I AM Organic' merkproducten en huismerkproducten af te zetten, in eerste instantie in TsjechiĆ«.

Hoogtepunten:

  • Opgericht in 2014, Centraal Europa's langst gevestigde online retailer is momenteel actief in 4 landen en breidt uit naar 3 nieuwe landen in 2022.
  • Bezorgde 10 miljoen bestellingen bij meer dan 1 miljoen klanten in 2021.
  • Heeft momenteel een marktaandeel van 70% van de inkomsten uit online boodschappen in TsjechiĆ«.
  • Organto levert in eerste instantie:
    - 'I AM Organic' merkassortiment van groenten, fruit, wortelproducten, kruiden en paddenstoelen.
    - Huismerk banaan, mango, avocado, citroen, lime en asperges.
  • De eerste introductie begon vorige week in de regio Praag, met een doelgerichte uitrol naar heel TsjechiĆ« in het komende jaar.

Rients van der Wal van Organto Foods en van Organto Europe: "We hebben ons bedrijf laten groeien en ons 'I AM Organic' merk succesvol gepresenteerd in de Online Delivery categorie met behulp van onze eigen digitale paspoort technologie. We zijn van mening dat de samenwerking met deze zeer gerespecteerde Centraal-Europese retailleider in e-grocery ons in staat zal stellen verder te bouwen aan onze missie om bio-groenten en fruit beschikbaar te maken voor elke consument en zo ons 'I AM Organic'-merk uit te bouwen."

"De vraag naar duurzame en transparante verse bio-groenten en fruit blijft snel groeien en we zijn verheugd om onze activiteiten in deze snelgroeiende categorie verder uit te bouwen. Door zowel merk- als huismerkproducten te leveren zal Organto deze innovator van online boodschappenbezorging helpen zich te concentreren op zijn biologische verscategorie en deze verder uit te bouwen."

"De unieke klantervaring van deze retailer is een combinatie van snelle levering, een groot assortiment en veel waar voor het geld van de consument. Bestellingen worden binnen 90 minuten geleverd door elektrisch aangedreven bestelwagens of binnen 15 minuten op afhaalpunten, met een keuze uit meer dan 17.000 artikelen en prijzen die overeenkomen met die van de fysieke concurrentie", aldus Van der Wal.

Voor meer informatie:
Organto Investor Relations
info@organto.com

Publicatiedatum: