Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook Hoppe kiest voor QSTA

"We zetten vol in op duurzame koekjes en verpakkingen"

Hoppe biedt een ruim assortiment koekproducten, gemaakt met natuurlijke en eerlijke ingrediënten en veel aandacht voor duurzaamheid. Alweer ruim zestig jaar vinden de koekjes van het Brabantse merk hun weg naar de horeca. In de zoektocht naar (online) afzetkanalen koos Hoppe voor een samenwerking met QSTA. "Natuurlijk is de reguliere groothandel voor ons nog steeds een belangrijke partner, maar we merken dat steeds meer horecazaken voor hun inkoop flexibel willen zijn. Daarom zijn wij ook gaan verkopen via QSTA", vertelt Björn van der Meijden, accountmanager foodservice bij Hoppe.

De biologische koekjesmix van Hoppe (150 stuks). 

Hoppe werd in 1961 opgericht door Jan en Joke van Hoppe. Inmiddels kent Hoppe een uitgebreid assortiment koekjes die naast de koffie of thee liggen in duizenden horecazaken in ons land. "Wij bieden verschillende producten in grootverpakkingen die via de horecagroothandels naar restaurants, lunchrooms, sportkantines, bedrijven en overige foodservice bedrijven gaan. Steeds meer horecaondernemers kiezen naast de reguliere groothandels voor online partners, waaronder QSTA", weet Van der Meijden. "Onze samenwerking met QSTA staat nog in de kinderschoenen, maar we hebben goede hoop dat dit tot nieuwe klanten zal leiden. Het stelt ons alvast in staat om klanten de gehele week door te beleveren via hun landelijke distributienetwerk. Dankzij QSTA komen we ook onder de aandacht van ondernemers die via de reguliere kanalen niet zo snel bij Hoppe uit zouden komen."

Eyecatchers
Om zich te kunnen onderscheiden in een markt waarin de horeca de koekjes letterlijk voor het uitzoeken heeft, steekt Hoppe veel tijd en energie in doorontwikkeling van de producten en verpakkingen. "We hebben grootverpakkingen en stuksverpakkingen, maar een echte eyecatcher zijn onze Hoppe BakkersTrots-potten. Dit zijn recyclebare plastic potten met daarin verschillende fairtrade-koekjes die zullen opvallen en ook gewoon erg lekker zijn", weet Van der Meijden. Daarmee bewijst Hoppe dat een koekje bij de koffie niet saai hoeft te zijn. "We hebben een uitgebreid assortiment van veelal luxe koekjes en de hoogwaardige kwaliteit van onze producten moet ook terugkomen in de verpakkingen. De potten zijn daar een mooi voorbeeld van, maar ook de koekjes in kleinverpakkingen hebben een luxueuze uitstraling. Verder hebben we ook grote mixverpakkingen."

Duurzaamheid
Hoppe investeert veel in duurzaamheid, benadrukt Van der Meijden. "Veel koekjes uit ons duurzame assortiment bevatten natuurlijke, eerlijke en traceerbare ingrediënten en voldoen aan de allerhoogste eisen. De afgelopen jaren hebben we ook extra geïnvesteerd in fairtrade en biologische koekjes. Sinds kort hebben we de fairtrade BakkersTrots-koekjes ook per stuk verpakt in de smaken Citrus, Blue Berry Cheesecake, Karamel-Zeezout en Appel-Kaneel. De folie waarin deze koekjes zijn verpakt, is volledig recyclebaar. Wij hechten vanuit Hoppe sowieso veel waarde aan duurzaamheid, wat ook al blijkt uit het feit dat onze producten het Max Havelaar Fairtrade-keurmerk en verschillende voedselveiligheidscertificaten hebben. Nu gaan we kijken hoe we onze duurzaamheidsdoelen op het gebied van verpakkingen verder kunnen realiseren. De recyclebare folies voor onze BakkersTrots-koekjes zijn in die zin pas een eerste stap", onderstreept Van der Meijden tot slot.

Voor meer informatie: www.qsta.nl en www.hoppe.nl 

Bron: QSTA

Publicatiedatum: