Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"De verbinding met het Care for Children-project werkt heel goed"

Quin Bite mikt nu ook op de Nederlandse markt

Tholen - Quin Bite debuteerde afgelopen zomer op de BIOFACH. Hoewel de producten al in veel verschillende landen te koop zijn, hoopte Vesselin Portarsky op deze manier nog meer mensen enthousiast te maken voor de producten. Dit komt niet alleen het merk ten goede, maar ook kansarme kinderen in India. Het bedrijf achter de bio-productlijn (Shankara Europe Holding) is namelijk al meer dan 10 jaar partner van de International Art of Living Foundation. "Wij hechten de meeste waarde aan hun 'Care for Children'-project. Dit creëert een stressvrije omgeving voor kinderen uit kwetsbare gemeenschappen. Een groot deel van de winst van Quin Bite gaat naar hun sociale activiteiten voor kansarme kinderen in landelijke gebieden in India. Deze verbinding met dit sociale project werkt voor ons erg goed."

Vesselin (rechts) met Karthik Jeganathan in de stand van Quin Bite op de BIOFACH 2022.  

Inmiddels heeft de foundation al meer dan 700 scholen en biedt het gratis goed onderwijs, voedsel, kleding en medicijnen aan meer dan 70.000 kinderen in landelijke en stedelijke sloppenwijken in 20 staten in India. Er zijn al meer dan 1100 leerkrachten opgeleid voor het project. "We zijn trots om bij te dragen aan hun unieke onderwijsprogramma."

Twee van de acht 'bars'.

250 verkoopautomaten in Berlijn
De producten van Quin Bite zijn momenteel wereldwijd in 23 verschillende landen te koop. "Het is populair op scholen, kinderdagverblijven en in Berlijn liggen onze producten bijvoorbeeld in verkoopautomaten op 250 metrostations. In Nederland zijn onze producten alleen nog maar online verkrijgbaar. Wel is er vanuit Nederland serieuze interesse getoond in onze producten tijdens de BIOFACH", vertelt Vesslin.

Twee van de crispies (crackers). 

Repen, koekjes, crackers en proteïnerepen
Vesselin omschrijft de producten als een 'gezond alternatief voor reguliere producten'. Het assortiment bestaat uit acht verschillende 'bars' (peanut choco, choco orange, hazelnut, coco choco, choco mint, coconut, blueberry en brownie), 'cookies' in vier varianten (hazelnut, coconut & orange, cranberry & chocolate en double chocolate), vier 'crispies' - ofwel crackers - op basis van zaden (smoked paprika seeds, hemp seeds, cumin & turmeric en sesame), evenals vier proteïnerepen in de smaken crunchy peanut, banana choco, peanut en hazelnut. "Al onze producten zijn vegan, glutenvrij en gemaakt van 100% natuurlijke biologische ingrediënten. Van de 'bars' is de brownie de absolute bestseller."

Twee van de vier proteïnerepen.

Ayurvedische tandpasta en immuunbooster komen eraan
Het volgende product is ook al in ontwikkeling, zegt hij. "We lanceren een kruidentandpasta op basis van Ayurvedische principes. Omdat we zoveel lekkers produceren, zijn we het aan onze stand verplicht om ook het gebit te beschermen. En er is meer nieuws: de Art of Living Foundation, die wij financieel steunen, heeft in India Ayurvedische immuunboosters ontwikkeld uit natuurlijke ingrediënten, die wij graag op de Free From Functional & health Ingredients Expo in Amsterdam willen presenteren."

Quin Bite is op de Free From Functional & Health Ingredients in de RAI Amsterdam (22 en 23 november) te vinden in stand S12. 

Voor meer informatie:
Vesselin Portarsky
Quin Bite
+359 893 062412
ves@quinbite.com 
www.quinbite.com