Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Is er een nieuwe prijzenslag in supermarkten begonnen?

Bananen en diepvriesspinazie, zomaar twee producten die in prijs zijn verlaagd bij supermarkt Dirk van den Broek. Directeur Marcel Huizing leidde RTL Nieuws (EditieNL) rond in een van de supermarkten van Dirk. Ook Vomar kondigde aan de prijzen te verlagen en RTL Nieuws hint daarom op een aanstaande supermarktoolog. Ze bevroegen ook retaildeskundige professor Laurens Sloot van de EFMI Business School. 


Foto: Dirk

"We zijn niet uit op een supermarktoorlog, zoals de intro doet vermoeden. Nee, wij hebben er bewust voor gekozen om als eerste in Nederland rigoreuze maatregelen te nemen om de koopkrachtcrisis van onze klanten tegen te gaan. Klanten moeten kunnen rekenen op Dirk van den Broek, zeker in deze dure tijden", reageert Marcel Huizing van Dirk.

Retailexpert Laurens Sloot spreekt nog niet over een nieuwe supermarktoorlog. "Het zou wel logisch zijn als ook andere supermarkten hierop reageren, maar een oorlog zie ik niet zo snel gebeuren. In de prijzenoorlog tussen 2003 en 2006 zag je dat één supermarkt plotseling de prijzen met tien procent verlaagde. Dat zie ik nu niet voor me, omdat de prijzen nog steeds oplopen. De meeste supermarkten maken twee tot drie procent winst, dus er is weinig ruimte om de verkoopprijzen te verlagen."

Klik hier voor het RTL Nieuws fragment (vanaf minuut 4:30)

Bron: RTL Nieuws

Publicatiedatum: