Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ons doel is om 'harmless drinks' de standaard te maken"

Kalvijn geeft bio-drankje Charlie’s een vliegende (online) start

Tholen - Veel mensen maakten de afgelopen weken via social media voor het eerst kennis met Charlie's. Dit geldt ook voor de redactie van Biojournaal. En dat is niet gek, aangezien 'digitale maker' Kelvin Boerma, ofwel Kalvijn, één van de eigenaren van dit bio-drankje is.

Elke maand bereikt Kalvijn tussen de 3 en 4 miljoen unieke kijkers. Een logische zet dus om de eerste aankondigingen over Charlie's op de kanalen van Kalvijn te maken. Een paar weken geleden meldde hij op Instagram: "Een nieuwe stap! Mijn droom is altijd al geweest om m'n ondernemersdrang achterna te jagen en daarom ben ik supertrots om te kunnen zeggen dat ik sinds kort eigenaar ben van mijn eigen drankje: Charlie's, het beste drankje ter wereld! We gaan mega mooie dingen doen de komende tijd maar voor nu; probeer Charlie's zelf!"

Links oprichter Sander de Jonge en Kalvijn

Op YouTube plaatste Kalvijn deze video:

'Harmless drinks' de standaard
Sander de Jonge heeft Charlie's opgericht. "Mijn missie is om gezondere drankjes op de markt te brengen die laten zien dat een leuk en lekker drankje niet direct ook slecht voor je hoeft te zijn. Ons doel is om 'harmless drinks' de standaard te maken. Waarbij we ons blijven uitdagen om de impact voor de planeet te reduceren. Met wat wij neerzetten hopen we grote merken uit te dagen ons voorbeeld te volgen. Ik heb Kelvin in 2015 leren kennen als een zeer creatief persoon die verschil wil maken. De impact die hij maakt moet een positieve zijn en dat sluit perfect aan bij de missie die wij hebben met het merk Charlie's. Met zijn bereik kunnen we ervoor zorgen dat Nederland nog sneller kennis maakt met ons lekkere en gezonde producten."

Het doel is om de komende 5 jaar een 360 integratie tussen het merk Charlie's en het merk Kalvijn te realiseren. Ook zullen er diverse social media gecentreerde campagnes geïnitieerd worden. Charlie's wil het gezonde merk worden dat consumenten inspireert om 'harmless drankjes' te kopen om mee te nemen.

Er zijn momenteel vier smaken: Passionfruit, Grapefruit, Lemon en Raspberry&Lime. 

Waarom biologisch?
Het gaat om bruisend water met een vleugje biologisch fruit. Waarom is er gekozen voor een biologisch drankje? Sander: "Wij geven om onze planeet en onze boeren en willen consumenten de gezondste oplossing geven. Daarnaast willen wij ons drankje een echte fruitsmaak geven. Daarom kan het biologisch geteelde fruit in elk blikje Charlie's een beetje anders smaken. Wij geloven dat dit de standaard moet zijn, want elke oogst is uniek en dus is fruit dat ook." 

Charlie's geeft de voorkeur aan lekker lokaal, het merk wil graag met lokale (Nederlandse) leveranciers werken. Het drankje bevat 0 gram suiker en bijna geen kcal, dus zonder toegevoegde suikers of zoetstoffen. Het is gemaakt met echt biologisch fruit en natuurlijke aroma's en bevat geen conserveringsmiddelen. Charlie's is tevens partner van Trees for All (en dus CO2 neutraal). Het drankje is te verkrijgen bij Marqt, Albert Heijn, Jumbo, Getir, Gorilla's, Jamin.

Voor meer informatie:
Sander de Jonge
Charlie's Natural BV
Postbus 15660
1001 ND Amsterdam
hellocharlie@drinkcharlies.com 
www.charliesnatural.com