Vlaamse consumenten: onduidelijkheid over duurzame kleding

Vlaamse consumenten missen informatie over duurzame kleding, zo blijkt uit de eerst editie van de Modemonitor van Thomas More-hogeschool. Voor 56 procent van de 1700 ondervraagden is het gebrek aan duidelijkheid een obstakel om de klant over de streep te trekken om duurzame kleding te kopen, zo blijkt uit het onderzoek.

Niet alleen is er een gebrek aan duidelijkheid over de boodschap rondom de duurzaamheid van een item, ook speelt voor 24 procent van de ondervraagden de geloofwaardigheid van de informatie mee. De prijs is voor 48 procent een obstakel om duurzame kleding te kopen en voor 43 procent is de tijd die het kost om uit te zoeken of een kledingstuk duurzaam is een obstakel.

Ook blijkt uit het onderzoek dat Vlamingen verschillende associaties hebben bij duurzame kleding. Zo denkt 71 procent aan goede arbeidsomstandigheden, 62 procent aan een beperkte milieu-impact en 42 procent aan goede kwaliteit.

Bron: FashionUnited


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven