Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zespri presenteert displayunits, verpakkingen en duurzaamheidsinitiatief tijdens Organic Produce Summit 2022

"We zijn oprecht blij dat we retailers weer persoonlijk kunnen ontmoeten. Het heeft even geduurd," zegt Susan Noritake, head of sales van het in Orange County (Californiƫ) gevestigde kantoor van Zespri VS, over de aanstaande Organic Produce Summit (OPS) die op 13 en 14 juli plaatsvindt. "Het is prettig om weer even een contactmoment te hebben om onze nieuwe displays voor de retail persoonlijk te kunnen presenteren. "We kijken ernaar uit om al onze contacten te zien en de resultaten van deze categorie met elkaar te delen."

 

Hoewel Zespri aanwezig zal zijn in stand #912 vertelt Noritake dat het ook een ochtendpauze sponsort tijdens het evenement, waarin biologische SunGold-kiwi's onder bezoekers worden uitgedeeld, zodat deze de unieke smaak van deze kiwi kunnen proeven.

Het seizoen van de biologische Zespri SunGold-kiwi's is in volle gang en loopt van mei tot oktober (het seizoen van conventionele kiwi's gaat door tot aan de winter). "De vraag naar biologische kiwi's is sterk, maar biedt nog ruimte voor groei," vervolgt Noritake. "Als we kijken naar de gewogen distributiecijfers van biologische kiwi's dan zijn deze duidelijk lager in vergelijking tot conventioneel fruit. Dit betekent echter niet dat de vraag naar biologische kiwi's achterblijft. Dit jaar liet de vraag naar biologische kiwi's zelfs een dubbelcijferige groei zien. We proberen dit jaar dan ook grotere aantallen op de markt brengen om zoveel mogelijk in de vraag te kunnen voorzien."

Zomeraanbiedingen komen eraan
Om de afzet te bevorderen zijn er tijdens het zomerseizoen volgens Noritake vaak aanbiedingen. Dit geldt ook voor de periode wanneer de scholen weer beginnen.

Zespri gebruikt haar deelname aan OPS om bezoekers haar nieuwe displayunits te presenteren, waarin vier dozen fruit passen. "We hebben geweldige resultaten gezien toen deze in winkels werden geplaatst. De verkopen namen met meer dan 200% toe en we helpen retailers dan ook graag bij het onder de aandacht brengen van ons product," zegt Noritake, terwijl ze eraan toevoegt dat kiwi de snelst groeiende categorie in het fruitsegment is.

 

Het bedrijf zal eveneens een duurzaamheidsinitiatief presenteren dat zij dit jaar bij wijze van proef uitvoert in samenwerking met Bower, een unieke startup die het hergebruik van consumentenverpakkingen beloont. "We willen de consumentenacceptatie testen en kijken of de markt rijp is voor dit programma. We willen onderzoeken of dit een manier kan zijn om gesloten kringloopinitiatieven te bevorderen," legt Noritake uit. "Duurzaamheid is een belangrijk aandachtspunt voor ons bedrijf. We zoeken naar manieren om tegen 2035 CO2-positief te worden. We blijven daarom voorrang geven aan vooruitstrevende projecten. OPS is een mooie gelegenheid om samen te werken, ideeƫn uit te wisselen en van elkaar te leren, terwijl we onze weg naar verduurzaming vervolgen."

Voor meer informatie:
Susan Noritake
Zespri US
Tel.: +1 949 7062284
[email protected] 
www.zespri.com 

Publicatiedatum: