Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

"Iedereen die iets met private label van doen heeft is hier"

Fotoreportage Skal-gecertificeerde exposanten PLMA 2022

Tholen - Na 2 jaar afwezigheid vond gisteren en eergisteren PLMA's 2022 'World of Private Label' plaats. De tweedaagse internationale beurs in het RAI Exhibition Centre (Amsterdam) trok zo'n 14.000 kopers en bezoekers uit 120 landen. Van de Nederlandse exposanten was een honderdtal in het bezit van een Skal-certificaat. De redactie van Biojournaal bezocht hen en maakte aan de hand daarvan een fotoreportage.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken. 

Imkerij de Traay, DO IT, Vecozuivel en Axxent Masters in Tea

De meeste exposanten toonden zich verheugd over het feit dat de beurs na een aantal jaar weer plaats kon vinden. Er heerste een gemoedelijke sfeer en de beurs trok vooral geïnteresseerde vakbezoekers. Rob van den Berg, De Halm, zei bijvoorbeeld: "De sfeer is goed, het is duidelijk merkbaar dat er behoefte is om weer naar een beurs te gaan." Ook Gijs Hoefsloot (IJspaleis) gaf de eerste beursdag al aan tevreden te zijn over de kwaliteit van de bezoekers. "Een mooie beurs weer, iedereen die iets met private label van doen heeft is hier."  

Nieuwe producten
De Skal-gecertificeerde bedrijven toonden verschillende nieuwe producten. Denk hierbij aan Zonnebloem Raathoning, een gloednieuwe bio-theelijn voor de retail, granola bites en verse biologische maaltijden. Op de exposantenlijst stonden verschillende doorgewinterde bio-bedrijven uit Nederland. En voor een aanzienlijk deel van de bezochte bedrijven is biologisch slechts een relatief klein onderdeel in de bedrijfsvoering. Een zeer afwisselend gezelschap dus. 

De Halm, Brinkers Food, Flevosap, BioBandits

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Vastberadenheid om zaken te doen
De PLMA staat volgens de beursorganisator bekend om het feit dat bezoekers van 'beslissingsniveau' zijn. In totaal waren er op de beursvloer zo'n 2500 exposerende bedrijven uit meer dan 70 landen te vinden, waaronder 60 nationale en regionale paviljoens. De beursoppervlakte bedroeg bijna 42.000 vierkante meter. "Ik denk dat we zeker kunnen zeggen dat de dynamiek en energie duidelijk en alomtegenwoordig waren op de beurs van dit jaar, na een afwezigheid van twee jaar. De positieve vibes en de vastberadenheid om zaken te willen doen, te zoeken naar nieuwe kansen en nieuwe producten en ideeën uit te wisselen was praktisch voelbaar, de buzz van zakelijke gesprekken werd zeker gemist", vertelt Leonique White, Director, Trade Relations bij PLMA International Council.

LEEV, Neuteboom Coffeeroasters, Spack en VION 

"We zijn er trots op dat we de private label industrie opnieuw het grootste internationale platform konden bieden om zaken te doen en relaties te versterken. Meer dan 15.000 vakmensen, inkopers van supermarkten, hypermarkten, discounters, drogisterijen en speciaalzaken, importeurs en exporteurs inclusief de internationale pers en meer bezochten de beurs met meer dan 2500 exposanten die hun beste private label producten aanboden. Ideeën en inspiratie voor bestaande en toekomstige trends in private label werden opgedaan in de populaire innovatieruimte 'Idea Supermarket'."

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Voor meer informatie: www.plmainternational.com 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven