Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Organto Foods boekt voor elfde kwartaal op rij omzetgroei

Organto Foods, een Canadese geïntegreerde leverancier van verse en verwerkte biologische groenten en fruit, heeft deze week de financiële resultaten bekendgemaakt voor het eerste kwartaal van 2022. Alle bedragen zijn uitgedrukt in Canadese dollars en euro’s (wisselkoers 31/05/22) en in overeenstemming met de International Financial Reporting Standards (IFRS).

Bedrijfsresultaten eerste kwartaal 2022

  • Recordomzet van $ 6.999.864 (€ 5.152.600) versus een omzet van $ 4.773.062 (€ 3.513.451) in het eerste kwartaal van 2021, een stijging van 46,7%. Rekening houdend met de jaar-op-jaar impact van de daling van de euro ten opzichte van de Canadese dollar steeg de omzet met ongeveer 57,7%.
  • De omzet in het eerste kwartaal vertegenwoordigt de grootste kwartaalomzet in de geschiedenis van Organto.
  • Het eerste kwartaal van 2022 is het elfde achtereenvolgende kwartaal met omzetgroei ten opzichte van hetzelfde kwartaal in het voorgaande jaar.
  • De uiteindelijke omzet overtreft de voorlopige raming voor het eerste kwartaal van $ 6,7 miljoen (€ 4,93 miljoen).
  • Record brutowinst van $ 670.602 (€ 493.630) of 9,6% van de omzet in Q1 2022 versus $ 457.815 (€ 336.998) of 9,6% van de omzet in Q1 2021.
  • De brutowinst in het eerste kwartaal vertegenwoordigt de grootste brutowinst per kwartaal in de geschiedenis van Organto.
  • De brutowinst als percentage van de omzet steeg met 270 basispunten ten opzichte van Q4 2021 nadat het bedrijf inspanningen leverde om de aanzienlijke uitdagingen in de toeleveringsketen en de inflatoire en macro-economische problemen te compenseren. Het bedrijf blijft acties implementeren om deze uitdagingen aan te pakken en verwacht dat deze in de toekomst een positieve impact zullen blijven hebben.
  • De contante overheadkosten voor het kwartaal bedroegen 25,3% van de omzet, of 18,5% na correctie voor eenmalige en investeringsuitgaven, tegenover 24,2% in het voorgaande jaar. De kosten weerspiegelen investeringen in infrastructuur en middelen die nodig zijn om groei-initiatieven te ondersteunen. Deze kosten, die uitgaven omvatten die geen verband houden met de dagelijkse activiteiten, bedroegen $ 456.626 (€ 336.122), inclusief productontwikkeling van het merk voor de retail en online digitale transformatieactiviteiten, overnames en bedrijfsontwikkelingskosten. Het zijn uitgaven die naar verwachting positieve toekomstige voordelen zullen opleveren.

Klik hier om het volledige persbericht te bekijken.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven