Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

TerraSana introduceert nieuw en herkenbaar design voor ruim 400 producten

Tholen - TerraSana voert een redesign door. Het voornaamste doel is om TerraSana als merk meer te laten spreken, het merkverhaal te vertellen. Ook moet het grote assortiment (zo'n 400 producten) hierdoor meer één geheel worden. "TerraSana staat voor een gezonde aarde. Het gehele nieuwe concept vertelt het verhaal over hoe TerraSana zich een gezonde aarde voorstelt", zo geeft Renate Bruins-Haack aan, Food labelling specialist bij TerraSana. Het gaat om een soft launch. Het zal dus nog enige tijd duren voordat het hele assortiment om is. Vanaf begin juni stromen de producten met het nieuwe design stap voor stap in. Te beginnen met de notenpastalijn. Daarna volgen de zakjes met basisingrediënten. En alle producten die in de loop van dit jaar nog geïntroduceerd worden, zoals binnenkort de fudge, krijgen meteen het nieuwe design.

'Positive eating' meer betekenis geven
TerraSana ging vorig jaar in zee met het bureau Bowler & Kimchi. "We merkten dat de merkherkenning en de impact op het schap helemaal niet zo sterk was. Het logo stond onderaan op de verpakking. Waar we eerder het product centraal stelden, willen we nu de merkidentiteit en het verhaal veel meer naar voren halen. We zijn goed gaan kijken naar de verschillende verpakkingen en productlijnen die we hadden. Iedere lijn, 12 in totaal, had een eigen look en identiteit. Nu gaan we veel meer zitten op merkherkenbaarheid door alle 400 producten heen. Consistentie is hierin heel belangrijk. Zo staan de claims bijvoorbeeld overzichtelijker op de verpakking. En misschien wel het belangrijkste: we wilden 'positive eating' meer betekenis geven."

Frisse blikken en nieuwe inzichten
Daarom is TerraSana naar de kern teruggegaan, vertelt Renate. "TerraSana staat voor een gezonde aarde, biologisch en plantaardig eten. Dat moet ook in onze uitstraling naar voren komen. We zijn in eerste instantie heel kritisch naar ons logo gaan kijken. Hierbij hebben we consumenten en nieuwe personeelsleden betrokken. Zij kijken toch op een heel andere manier naar je logo en daarmee kwamen we tot nieuwe inzichten. Het huidige logo riep niet alleen de associatie op van de koek waar een hap uit is. Er waren ook mensen bij die een aarde zien die niet meer heel is. Dat is natuurlijk precies het tegenovergestelde van waar wij als TerraSana voor staan. We kwamen er dus al snel achter dat het logo een aanpassing nodig heeft."

Blaadje
Bij het nieuwe logo draait het om de slogan ‘Good for the planet and good for the people', benadrukt ze. "TerraSana wil impact maken door positieve keuzes te maken. We creëren een planeet die bloeit, vol biodiversiteit. Het logo hebben we meer betekenis gegeven, het staat voor een gezonde aarde. Vandaar de organisch ronde vorm. Ook is er een blaadje toegevoegd aan het logo. Het logo geeft nu meer de filosofie weer van TerraSana, de aarde en het blad staan voor groei, bloei en gezondheid."

'Natural heroes together in harmony' 
Overall wilde TerraSana naar een eenduidiger verpakkingsdesign die aantrekkelijk is en de doelgroep aanspreekt. "In het design moet het merk duidelijker naar voren komen en er moet meer consistentie ontstaan tussen de productlijnen. Dit is volgens mij heel goed gelukt. Het verhaal achter het nieuwe verpakkingsconcept is 'natural heroes together in harmony'. Het concept vertelt het verhaal hoe wij werken aan een gezonde aarde en hoe we elkaar nodig hebben om die gezonde planeet te realiseren. We zijn trots op de producten en de mensen die onze producten maken. Zij zijn voor ons de 'natuurlijke helden'. We werken samen en in harmonie met de natuur en op deze manier proberen wij een planeet te creëren die bloeit en waar biodiversiteit floreert. Dat wordt op onze verpakking met storytelling elementen weergegeven, denk aan illustraties zoals poppetjes en foto’s van ingrediënten." Renate geeft aan heel blij te zijn met dit concept. "Ik zie TerraSana als merk nu voor het eerst echt terug in onze verpakkingen. We laten veel meer zien wie we zijn en welke mooie visie we hebben."



Primeur voor de notenpasta's
De eerste lijn die met het nieuwe design op de markt komt is de notenpastalijn. Een bewuste keuze, aangezien TerraSana de notenpasta's zelf produceert. "Daardoor hebben we heel korte lijnen en kunnen we sneller schakelen. En het is een product waar we trots op zijn. We hebben er voor gekozen om vooral bij de notenpastalijn niet te veel af te wijken van de huidige kleuren. Bij sommige andere lijnen zullen we ook proberen om dichtbij de huidige kleuren te blijven, zodat consumenten niet misgrijpen in de winkel naar hun vertrouwde product. De amandelpasta-etiketten bijvoorbeeld zijn blauw en blijven in het nieuwe design ook blauw."


Voor meer informatie:
Renate Bruins
TerraSana
Waaier 10-12
2451 VV Leimuiden
0172 503337
renate.bruins@terrasana.nl 
www.terrasana.nl