Sharefundingplatform Broccoli regelt groeikapitaal voor duurzame ondernemers

Als je als ondernemer financiering nodig hebt, praat je met een bank. Of een investeringsfonds. Maar in een economie waarin álles gericht is op groei kijken traditionele investeerders vooral naar de mogelijke winst van je bedrijf. Maar winst zou niet het enige criterium moeten zijn. Want ongelimiteerde groei is eigenlijk altijd schadelijk voor onze omgeving. Ondernemers Derrick Neleman en Wouter Hagoort komen daarom met een duurzaam alternatief: sharefunding, op het splinternieuwe digitale platform Broccoli.

De voedselindustrie in een van de weinige kernindustrieën waarin groei altijd nodig is. Want eten en drinken moeten we allemaal. Broccoli is een platform voor gezonde groei van ondernemingen in de food- & drinksector. Op het platform trekken groene ondernemers via sharefunding (groei)kapitaal aan.

Mini-beursgang voor bedrijven die de wereld mooier maken
Sharefunding is een alternatief voor traditionele financiering. Door de digitalisatie van aandelen wordt verhandelen eenvoudig. De onderneming biedt aandelen aan en de investeerder - meestal een fan, klant, werknemer of leverancier - stapt in, in ruil voor een stukje van het bedrijf. Te vergelijken met een mini-beursgang, maar dan voor bedrijven die de wereld wat mooier maken. Voor investeerders biedt dat ook immaterieel voordeel: je helpt een onderneming waarin je gelooft en je bent als mede-eigenaar extra betrokken.

Derrick en Wouter

Impact maken
Wouter Hagoort, een van de oprichters van Broccoli: "Niets stond de afgelopen 2 jaar zo hoog op de agenda als de gezondheid van ons als mens en onze impact op het klimaat. Vraagstukken die de komende eeuw nog niet zijn opgelost. Alleen met eerlijke producten, kortere ketens en groene alternatieven maken we impact."

Eigen vermogen in plaats van schuld
Derrick Neleman vult aan: "We zijn er voor duurzame consumentenmerken in de food & drinks-sector. Want dat is de business die we begrijpen. Daar ligt ons hart. Sharefunding heeft Neleman Organic Vineyards enorm geholpen. We verkopen onze biologische wijnen nu in maar liefst 30 landen. Met een traditionele manier van financiering was dat nooit gelukt. Wat een vrijheid geeft het om te werken met eigen vermogen in plaats van schuld. En hoe tof is het dat we met inmiddels 4.000 mede-eigenaren onze missie waarmaken. Die ervaring wil ik met zoveel mogelijk ondernemers die er net zo in staan als ik delen. Daarom zijn Wouter en ik Broccoli gestart."

Deurbeleid
Broccoli heeft een strikt deurbeleid. Met verschillende ervaren ondernemers worden bedrijven en hun propositie geanalyseerd. Vervolgens gaan professionals aan de slag met de juiste juridische structuur en financieel onderzoek. Broccoli faciliteert de relatie tussen onderneming en investeerder, handelt de transactie af en zorgt voor een strakke administratie.

Voor meer informatie: www.broccoli.eu 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven