Supermarkt verzamelt bioproducten in een afdeling

Edeka lanceert nieuw biologisch merk Naturkind

Sinds april zijn de eerste Naturkind producten verkrijgbaar bij de Duitse supermarkten Edeka en Netto Marken-Discount. Hiermee sluiten de supermarktketens aan bij de trend: de vraag naar biologisch voedsel neemt al jaren toe en heeft met de coronapandemie nog een flinke stimulans gekregen. In zijn biologische strategie zet Edeka-groep in op drie factoren: een productmerk, biologische afdelingen binnen de Edeka-winkels en onafhankelijke speciaalzaken. En alle drie deze factoren worden verenigd onder het nieuwe overkoepelende merk Naturkind.

Of het nu gaat om snacks, basmatirijst, mozzarella of espresso - de nieuwe biologische producten van Naturkind zijn voor 100 procent afkomstig van biologische landbouw. Met onmiddellijke ingang start het biologische merk met circa 60 artikelen uit verschillende productgroepen, die dit jaar geleidelijk in het assortiment van Edeka en Netto Marken-Discount winkels zullen worden opgenomen. Zij worden vooral gekenmerkt door een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding en voldoen tegelijk aan de hoogste normen inzake kwaliteit en duurzame productie. Veel Naturkind producten worden geproduceerd volgens de richtlijnen van de teeltverenigingen Bioland e.V., Naturland e.V. en Biopark e.V.

Sommige artikelen dragen extra duurzaamheidskeurmerken zoals Fairtrade. Daarnaast is er de Panda, het logo van het WNF, die de consument extra ori├źntatie geeft bij het winkelen. Het wordt gebruikt om duurzamere huismerkproducten te identificeren die voldoen aan door het WNF erkende ecologische normen en die zijn getest en gecertificeerd door onafhankelijke organisaties. Het moderne verpakkingsontwerp trekt volgens Edeka ook veel aandacht in het biologische schap.

Afdeling speciaal voor biologische producten
Niet alleen Naturkind producten, maar ook vele andere biologisch geproduceerde voedingsmiddelen vinden hun nieuwe thuis in de zogenaamde Naturkind Werelden. Als "biotopen" binnen een supermarkt bieden zij onafhankelijke Edeka-franchisers een nieuwe kans om consumenten aan te spreken die affiniteit hebben met biologische producten en om hun toegang tot biologische gespecialiseerde handelsmerken te vergemakkelijken. Afhankelijk van de grootte van de ruimte die er is in de winkel, omvat het aanbod verse levensmiddelen zoals fruit en groenten, diepvriesproducten, droge kruidenierswaren, gedeeltelijk ook brood en bakkerswaren tot onverpakte modules en natuurlijke cosmetica. Na de opening van de eerste Naturkind Wereld in november 2021 in de stad Jena, zullen er in de loop van het jaar nog vele Naturkind Werelden volgen in heel Duitsland. Parallel hiermee zet de Edeka-groep ook haar expansie verder met het onafhankelijke Naturkind-speciaalzaakconcept. Voor 2022 zijn nieuwe locaties gepland in verschillende regio's van Duitsland.

Voor meer informatie: www.edeka.de


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven