Sterke groei Marma beloond met nominatie Trends Gazellen

Marma, de Tiense groothandel in ecologische en biologische producten, is door Trends genomineerd als Ambassadeur van de Vlaams-Brabantse Gazellen. Een mooie erkenning voor het familiebedrijf in volle expansie.

Meer dan 5.000 natuurlijke producten
Founder Marcel Portauwe startte Marma in 1995 met een bescheiden assortiment bio-producten bestemd voor de B2B-markt. Intussen realiseerde het bedrijf een sterke organische groei en stapten de 3 kinderen Steve, Lien en Nick mee in het bedrijf. Het aanbod breidde uit tot meer dan 5.000 producten, 45 werknemers, een stevig klantenportfolio én een gloednieuw ecologisch magazijn in de Food Health Campus in Tienen. De focus ligt op biologische producten. Naast het aanbieden van eigen kwaliteits- en distributiemerken biedt het bedrijf ook gezonde alternatieven voor vegetariërs, veganisten of mensen met een allergie of voedingsintolerantie. Marma settelt zich hiermee in de top-3 van Belgische bedrijven gespecialiseerd in bio-producten.

Bio is de 'talk of the town'
Biologische en ecologische producten hebben hun stoffige imago overboord gegooid. De consument van vandaag winkelt bewuster en heeft hernieuwde aandacht voor de herkomst van voeding. De coronacrisis heeft dit nog versterkt. 'Koop lokaal' is trending en bio is de 'talk of the town'. Volgens een recente studie van VLAM groeide de vraag naar biologische voeding de voorbije tien jaar maar liefst met 11 % per jaar. Marma drijft mee op deze positieve golf en gaat partnerships aan met nieuwe leveranciers en distributiemerken die kwaliteitsvolle bio-producten aanbieden. Het gamma omvat droge voeding, diepvries, verse en verse voeding met een aanbod in vlees, vis, brood, banket, aardappelen, groenten en fruit. Vandaag voor 10:00 uur besteld, is morgen geleverd. Naast voedingswaren verdeelt Marma ook ecologische verzorgings-, lifestyle- en huishoudproducten die passen in een gezonde levensstijl.

State-of-the-art logistiek en magazijn
Het nieuwe distributiecentrum in Tienen is het ecologische hart van het bedrijf. Bij de bouw werden heel wat energiebesparende en milieuvriendelijke initiatieven genomen waaronder drie hemelwaterputten voor eigen gebruik, twee zinkvijvers voor insijpeling van regenwater, 480 zonnepanelen op het dak en extra isolatiewanden. Bovendien heeft Marma fors geïnvesteerd in een high-end logistiek systeem om de voorraad (verse) voeding en diepvriesproducten te stockeren, beheren en verdelen. De productbeschikbaarheid in de bio-distributie vraagt meer ervaring en expertise dan in de reguliere voedingsmarkt. Er moet rekening gehouden worden met de soms beperkte houdbaarheid van de bio-producten en dat is een evenwichtsoefening. Marma heeft de logistieke werking geoptimaliseerd om de klanten zo efficiënt en effectief mogelijk te bevoorraden. Alle voorbereidingen zijn getroffen voor de verdere expansie in binnen- en buitenland.

"Een sterke organische groei realiseren met doordachte investeringen en een full focus op customer service met daarbij de uitbreiding van ons ecologisch en biologisch assortiment in de breedte en in de diepte. Dat is de drijfveer van Marma", zegt Algemeen Directeur Steve Portauwe. "Samen met mijn zus Lien, die verantwoordelijk is voor Sales & Marketing, en mijn broer Nick die zich ontfermt over Aankoop & Quality, zetten wij het levenswerk van mijn vader voort. Marma is in 25 jaar tijd uitgegroeid tot een volwaardige partner voor de zelfstandige bio ondernemer. Maar au fond blijven we een echt familiebedrijf en dat vertaalt zich in duurzame relaties met onze medewerkers, klanten en leveranciers."

Voor meer informatie: info@marma.be en www.marma.be 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven