De Smaakspecialist 360° blik

"Soms is het goed om stil te staan en te kijken naar de stippen die achter én voor ons liggen"

"2022 is inmiddels alweer aardig op weg. Zo sta je als bedrijf opeens vol in februari en rennen we met enthousiasme door van klant naar merkcampagne en van afspraak naar productlancering; op naar de volgende stip op onze horizon. Soms is het goed om ook even stil te staan. Om uit te zoomen en te kijken naar al die stippen die zowel achter als voor ons liggen. Wat een pallet. Grote stippen, kleine stippen, toffe stippen, uitdagende stippen, lichtgevende stippen. Bij elkaar vormen ze een mooi divers beeld van de Smaakspecialist - B Corp en bekend van de merken Smaakt, BioToday, RAW Organic Food en Consenza - midden in deze onstuimige wereld en het bewegelijke speelveld waarin we onze weg volgen", aldus De Smaakspecialist in een terug- en vooruitblik.

Urgentie van goede voeding
"2021 is wederom een bewogen jaar geweest. Het Coronavirus, beperkende maatregelen, wisselend consumentenvertrouwen en slingerende inflatie. Echter lijkt de consument zich er wel steeds meer van bewust dat het anders moet. Er moet iets gebeuren om het tij te keren en de planeet in goede conditie te houden voor toekomstige generaties. Meer dan ooit voelen wij als de Smaakspecialist het belang van ons bestaan. Door het simpele feit dat wij biologische voeding beschikbaar maken, dragen we significant bij aan het behoud van een leefbare wereld. Jijzelf kunt al het verschil maken door simpelweg te kiezen voor biologische producten. Iedereen heeft het recht op lekker en gezond eten én iedereen heeft het recht op een leefbare wereld. Wij zijn er trots op dat de Smaakspecialist dit beide mogelijk kan maken."

Groeiende biologische distributie
"In 2021 hebben we veel stappen kunnen zetten in onze distributie: van biowinkels tot flitsbezorgers en van lokale speciaalzaken tot grote internationale spelers. Steeds meer klanten hebben onze producten op de planken staan. Natuurlijk is er ook een groeiend aanbod aan concurrentie. Retailers vergroten hun aanbod in bio huismerk, start-ups in duurzame producten krijgen meer ruimte in het schap en grote corporate bedrijven lanceren duurzamere varianten van hun grote merken. Wij juichen dit enorm toe. Biologisch en duurzaam moet de nieuwe standaard worden."

Glutenvrije ambitie
"Als pionier in biologische producten in de reguliere supermarkt blijven wij onze relevantie tonen door te innoveren en ons assortiment te optimaliseren. Met de overname van de glutenvrije distributiemerken van BestPartner gaat onze wens in vervulling om een nog grotere rol aan te nemen binnen de glutenvrije markt en bundelen we onze krachten. Met ons complete merkportfolio in bio, gezond én glutenvrij kunnen we het gehele assortiment voor de gezondheidscategorie voor klanten faciliteren en we hebben de ambitie om hierin een grote Europese speler te worden."

Onze merken in beeld
"Op Smaakt is grootschalig campagne gevoerd om de naamsbekendheid te vergroten met een nieuwe campagne, 'jij Smaakt het verschil'. Met een sterk simpel beeld en een pakkende tekst hebben we de consument duidelijk gemaakt dat je zelf daadwerkelijk het verschil kunt maken door te kiezen voor de juiste producten. Ook met onze andere merken hebben we duizenden consumenten geïnspireerd en we kijken terug op fantastische samenwerkingen met verschillende bloggers, foodies en retailers."

Impact maken
"Belangrijker nog vinden wij het creëren van bewustwording rondom goede voeding. Middels stichting KidsProef, ons educatief lesprogramma over goede voeding, hebben wij inmiddels zo’n 25.000 kinderen van groep 7 gratis les gegeven over gezond eten. Met Bio Proeflokaal, ons pop-up concept, hebben wij consumenten tijdens de lockdown kunnen verrassen met culinaire biologische thuismenu’s. In 2022 is het onze ambitie dit concept landelijk uit te rollen. Bovendien gaan we Bio Proeflokaal weer als live event neerzetten op onze spectaculaire locatie in Ulvenhout: Landgoed Luchtenburg. De bijbehorende Tiendschuur ondergaat momenteel een verbouwing om vanaf zomer 2022 dienst te doen als evenementenlocatie. Het plan is om hier, naast het Bio Proeflokaal, onder andere biologische bruiloften te organiseren. Uiteindelijk moet het een complete experience worden waar we onze missie handen en voeten geven."

Vooruitblik
"Ook dit jaar zullen we gedreven blijven bouwen aan onze merken en kennis delen over het belang van biologische producten. De materie is complex: wat maakt biologisch nou beter voor het klimaat? Maar je kunt er niet omheen: beter bodemgebruik zorgt voor meer vruchtbare grond en producten met hoogwaardigere voedingstoffen. Het mijden van bestrijdingsmiddelen zorgt voor minder vervuiling van de aarde en minder inname van slechte stoffen via voeding. Behoud van biodiversiteit zorgt voor een betere ecologie en een gezonder klimaat. Gelukkig worden steeds meer mensen zich bewust van het belang van natuurlijke voeding en dit biedt kansen: zowel voor de consument als voor hun omgeving." 

Voor meer informatie:
De Smaakspecialist
076 565 6709
info@desmaakspecialists.nl
www.desmaakspecialist.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven