Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vervijfvoudigt zijn omzet in Nederland in 1 jaar

KoRo breidt uit in Europa

De snelle groei op de nieuwe EU-markten van het Berlijnse
voedings- en technologiebedrijf KoRo laat zien hoeveel potentieel nieuw bedachte direct-to-consumer-concepten ook buiten Duitsland hebben.

De Nederlandse shop van KoRo doet het uitzonderlijk goed sinds de lancering in 2019. In de periode januari-juli 2021 behaalde zij een omzet van 180 000 euro, wat neerkomt op een omzetstijging van 429% ten opzichte van het voorgaande jaar. Bovendien verkoopt de detailhandel-onderneming haar producten in 15 andere EU-landen.

Een paar van de bio-producten van het KoRo-label: pijnboompittenpasta en henneppasta

Door strikt de basisprincipes van kwaliteit, korte leveringsketens, bulkverpakking, eerlijke prijzen en transparantie te volgen, verwacht KoRo een omzet van ongeveer 65 miljoen euro in 2021 (vergelijking: 4,9 miljoen euro omzet in 2019). De volgende grote mijlpalen zijn al gepland: KoRo mikt op de lancering van zijn producten in Tsjechië en de distributie in de VS in 2022. Deze doelstellingen zijn gekoppeld aan een snelle toename van het aantal werknemers: eind 2021 zal de jonge onderneming ongeveer 250 mensen in dienst hebben, in begin 2020 waren dit nog maar 30 werknemers.

Groei in de crisis
Als online shop voor houdbare voeding en accessoires, profiteert KoRo van de stijgende online vraag als gevolg van de coronacrisis.

CEO Florian Schwenkert: "Wij zijn zeer tevreden met de ontwikkeling op de Nederlandse markt. In de periode van januari tot juli 2020 bestelden gemiddeld 73 mensen per maand, en in dezelfde periode in 2021 was dit aantal al gestegen tot 420. Wereldwijd steeg het aantal bestellingen in deze periode met 230%. Van 2019 tot 2021 zal de wereldwijde verkoop voor KoRo vertwaalfvoudigen!"

Het managementteam van KoRo: Florian Schwenkert, Piran Asci en Constantinos Calios 

De reden hiervoor is, naast de productvariatie en de overtuigende kwaliteit van KoRo, het veranderde koopgedrag van de doelgroep tijdens de crisis. Uit een studie van McKinsey, waarbij mensen in 45 landen werden ondervraagd, blijkt dat het aantal onlineklanten in de levensmiddelen- en huishoudelijke categorieën in alle landen gemiddeld met meer dan 30% is gestegen. In Nederland heeft meer dan de helft van de consumenten verschillende koopgewoonten uitgeprobeerd, waaronder nieuwe merken en koopmethodes, waarvan sommige misschien voor de lange termijn zullen aanhouden. Zij verwachten ook méér online boodschappen te doen dan vóór de crisis, waarbij 16% zegt méér of voor het eerst sinds de pandemie online levensmiddelen te hebben besteld. Om aan de Europese vraag naar boodschappen uit de KoRo Shop te voldoen, verstuurt de online detailhandelaar bijna 100.000 pakketten per maand.

KoRo tot leven brengen
Met een ruime keuze aan kwaliteitsproducten tegen eerlijke prijzen, bijzondere eigen creaties, transparante communicatie en zeer humoristische en klantgerichte communicatie op social media (@koro_nl) heeft KoRo een trouwe klantenkring weten op te bouwen. Het assortiment wordt voortdurend uitgebreid; naast een enorme keuze aan food basics en innovatieve producten, biedt KoRo ook non-food producten aan. Het begon met keukengerei, en vanaf 2022 zal het assortiment worden uitgebreid met hygiëneproducten en cosmetica.

Energy ball cacao framboos

KoRo heeft meer dan 1.000 producten in de online winkel. CEO Piran Asci: "Het inkoopteam is het grootste van KoRo en heeft zich als doel gesteld om, de klanten de hoogst mogelijke kwaliteit tegen een eerlijke prijs te bieden; dit idee zal ook in het non-food segment worden voortgezet." 

Om nog onafhankelijker te worden van de producenten en om nog
onafhankelijker nieuwe producten te creëren, zal KoRo in 2021 een eigen notenpastaproductie openen in Duitsland.

Over KoRo
KoRo werd in 2014 in Berlijn opgericht en opgebouwd door Constantinos Calios en Piran Asci. Florian Schwenkert versterkt het managementteam sinds 2020. KoRo heeft nu ongeveer 200 mensen in dienst. De producten worden zowel in de eigen online winkel van de onderneming op www.koro-shop.nl verkocht als bij andere handelaars in winkels en online.

Voor meer informatie: www.koro-shop.nl 

Publicatiedatum: