Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rene Eekels (Baskin) over rieten AGF-opzetmanden

"Vaak beginnen winkels met een exotenschap en restylen ze vervolgens de hele AGF-afdeling”

Tholen - De coronapandemie legde de Europese retailketens over het algemeen geen windeieren. Ook de verkoop van de rieten AGF-opzetmanden, op z'n Engels Smart Edge Baskets, van Baskin voor de AGF-afdeling is dan ook steady doorgelopen. Het bedrijf uit Waalwijk levert het bedrijf al ruim 100 jaar manden aan de retail- en detailhandel. Met de ontwikkelde kunststof variant kwam ook de AGF-sector in beeld. Met de opzetmanden heeft Baskin een eenvoudige oplossing in huis om de AGF-afdeling een update te geven, zonder dat er aan de functionaliteit van de verpakkingen wordt getornd.

"Je ziet dat retailers willen investeren in kwaliteit in plaats van kwantiteit. De huidige kratten die worden ingezet zijn erg functioneel, maar het oog wil ook wat", vertelt René Eekels. "Met onze opzethulzen verbergen we de kratten. Deze hulzen zijn erg robuust en daarmee bestand tegen vocht, vuil en handling. Ze zijn ook nog eens gemiddeld 20% goedkoper dan een complete rieten mand, terwijl je er dezelfde uitstraling voor terugkrijgt."

"Bovendien is het design op klantwens aan te passen. We verkopen vooral de zwarte omzetdozen, maar met name vanuit de biologische winkels krijgen we ook specifieke vraag naar de grijze opzetstukken met rotan look. Die natuurlijke uitstraling past perfect bij de bio-producten", aldus René. De aanvoer van de grondstoffen weet Baskin vooralsnog goed op peil te houden. "Net als iedereen hebben we te maken met een lagere beschikbaarheid en hogere prijzen van transport, maar we kunnen de opzetmanden nog volgens planning uitleveren."

De hoofdmoot van de klanten bestaat uit Duitse winkelketens. "Maar we hebben contacten van Spanje tot Dubai. In die zin zou het wel heel erg welkom zijn als de Fruit Logistica in april volgens planning doorgaat. Het bezoeken van klanten door heel Europa heeft toch wel averij opgelopen de afgelopen twee jaar, ik heb niet veel aan m'n airmiles gehad", lacht René. "Terwijl veel contacten erg geïnteresseerd zijn om te beginnen; vaak starten ze met een beperkt deel van het assortiment, bijvoorbeeld het exotenschap, om vervolgens de complete AGF-afdeling te restylen."

Voor meer informatie:
Rene Eekels
Baskin
sales@baskin.nl  
www.baskin.nl