Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

"Consumptie bio-citrus blijft jaar op jaar toenemen"

Amerikaanse bio-citrusleverancier zet retrologo weer op verpakkingen

Sunkist Growers heeft een nieuwe verpakking geïntroduceerd om de toegenomen vraag naar bio-citrus in de retail te ondersteunen. Aan het begin van het jaar zijn veel consumenten gericht op het ontwikkelen van een gezondere levensstijl en het doen van meer doordachte aankopen in de winkel. Het Category Management-team van Sunkist heeft zich gericht op het begrijpen van de bio-consument en het bepalen van wat herhalingsaankopen motiveert om effectieve retailpromoties te ontwikkelen.

De nieuwe Sunkist bio-verpakkingen hebben ontwerpen die het Californische erfgoed van de coöperatie vieren en zijn voorzien van het iconische Sunkistlogo, dat voor het eerst werd geïntroduceerd in de jaren zestig.

"De totale omzet van bio-citrus in de VS stijgt met dubbele cijfers", zegt Cassie Howard, directeur categoriebeheer. "Volgens gegevens van IRI is de omzet van Amerikaans bio-citrus in de afgelopen 52 weken met 13% gestegen ten opzichte van vorig jaar en tot en met december met 33% ten opzichte van twee jaar geleden."

"We luisteren naar onze consumenten die bewust bezig zijn om goed te eten en we hebben die groei bij onze Sunkist bio-citrus jaar-op-jaar uit de eerste hand gezien", voegt Christina Ward, senior directeur global marketing, toe.

Sunkist is al meer dan 15 jaar een trotse leverancier van USDA-gecertificeerde bio-citrus. De citruscoöperatie ontwikkelde een nieuwe look voor consumenten om het assortiment bio-citrus gemakkelijk te identificeren, met bijgewerkte Sunkist Organic citroenzakjes die deze maand uitgerold worden. Het Sunkist Organic citrusaanbod omvat ook Navelsinaasappelen, Cara Cara-sinaasappelen, bloedsinaasappelen, minneola-tanelo's en Sunkist Californische mandarijnen. De bestellingen voor biologische zomercitrusvariëteiten, waaronder Californië Star Ruby grapefruit en Valencia sinaasappels, zijn in volle gang.

Sunkist ontwikkelde een nieuwe look voor consumenten om het assortiment bio-citrus gemakkelijk te kunnen herkennen.

"Toen we onze verpakkingen en POS-materiaal wilden vernieuwen, wilden we realtime feedback van de consument. Uit een onderzoek in opdracht leerden we dat het retro lollylogo van Sunkist positieve emoties teweegbrengt en aanslaat bij consumenten uit Gen Z en millennials", aldus Ward. "Niet alleen heeft het retro logo heeft de goedkeuring van klanten, maar het is ook herkenbaar in de winkel en symboliseert de duurzame tuinbouwpraktijken die onze telers gebruiken en die door meerdere generaties zijn doorgegeven."

De nieuwe Sunkist bio-verpakkingen hebben ontwerpen die het Californische erfgoed van de coöperatie vieren en zijn voorzien van het iconische Sunkist logo, dat voor het eerst  in de jaren 1960 geïntroduceerd en op veler verzoek teruggebracht werd.

Voor meer informatie:
Garrett Stolz
Sunkist Growers
+1 (661) 290-8772
gstolz@sunkistgrowers.com  
www.sunkist.com  


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven