Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verse producten met visuele gebreken bereiken onevenredige groei bij PENNY

Naturgut Bio-Helden gaan door op de weg naar succes

Als pionier in de sector introduceerde PENNY in 2016 de Naturgut Bio-Helden. Onder dit merk brengen de 2.200 winkels in het hele land biologische groenten en fruit op de markt die visuele gebreken vertonen, maar in kwaliteit niet onderdoen voor hun smetteloze tegenhangers. Sinds de invoering ervan hebben de volumes en de verkoop zich positief ontwikkeld.

Het aantal bio-helden steeg van 13 tot 37, afhankelijk van het seizoen en de oogst. Alleen al vorig jaar boekten de bio-helden een omzetstijging van meer dan 27 procent en ontwikkelden zich dus aanzienlijk sterker dan de groenten- en fruitverkoop van de PENNY-winkels. Het omzetaandeel van Naturgut Bio-Helden in de totale omzet van PENNY in de sector groenten en fruit steeg aldus tot twaalf procent.

Uitbreiding van het productassortiment
"We zien in onze winkels dat steeds meer klanten onze Naturgut Bio-Helden kopen en zo laten zien dat voor hen uiterlijk niet gelijk staat aan kwaliteit. Daarom zullen wij ons assortiment biologische helden blijven uitbreiden. Dit komt zowel het milieu als de producenten ten goede. Zij kunnen meer producten als directe levensmiddelen op de markt brengen en de sorteerinspanning wordt beperkt.

Bovendien zijn we in 2020 al definitief overgeschakeld op zo plasticvrij mogelijke verpakkingen van Naturgut Bio-Helden, of hebben we ze waar mogelijk al uitgepakt. Dit alles gebeurt onder de voorwaarde dat wij het verspillen van voedsel niet bevorderen. Wij gebruiken milieuvriendelijkere alternatieven zoals kartonnen en papieren verpakkingen, netten van cellulose of banderollen en stickers", zegt Patricia Hirsch, afdelingsmanager Ultrafrische van PENNY.

Voor meer informatie:
www.penny.de

Publicatiedatum: