In de loop der jaren is Service Pack uitgegroeid van co-packer naar een dienstverlenende organisatie die verschillende bedrijven van A-Z ontzorgt. Zowel multinationals als het MKB maakt hier een groot deel van uit, welke een beroep doen op de grote diversiteit aan oplossingen die geboden worden.
Uitdagingen productverpakking worden steeds unieker
Binnen Service Pack gaat men graag het persoonlijk gesprek aan over de uitdagingen die spelen bij een onderneming of diens supply chain. "Onze ervaring leert dat product-/verpakkingsuitdagingen steeds unieker worden en dat er zeker een goede balans gevonden dient te worden in reactie op een uitdaging en de uit te voeren actie", vertelt Max Gijzen. "Dankzij het uitgebreide netwerk van Service Pack B.V. blijkt zij inmiddels ruim 27 jaar een sterke schakel te zijn in haar dienstverlening, zeker als het gaat om totale ontzorging van A-Z.
Steeds meer bedrijven uit allerlei windstreken weten Service Pack te vinden. Met resultaat, gezien er dagelijks zo’n 150 paar handen klaar staan om allerlei productuitdagingen aan te gaan, verspreid over meerdere vestigingen met allen hun eigen specialisme en identiteit. Dit gaat gepaard met de ‘P van People’, dat binnen Service Pack een belangrijk begrip in haar MVO-beleid is. Gemiddeld 50% van onze dienstverlening wordt uitgevoerd door diverse mensen met een MVO-achtergrond, zoals statushouders, re-integratie namens de reclassering en het UWV.
Skal-certificaat werpt vruchten af
"Covid-19 heeft een degelijke impact op de vraag naar co-pack werkzaamheden," vertelt Max. "Supermarkten zijn vrijwel als enige branche continu geopend, hetgeen betekent dat de vraag naar consumentenverpakkingen stijgt. Zo ook voor biologische goederen, waardoor er met spoed een groter volume qua aanlevering nodig was. Hierbij kan gedacht worden aan het handmatig of machinaal ompakken van biologische bulkgoederen naar consumenten verpakkingseenheden. Aan ons de taak om dat zorgvuldig en ad hoc op te lossen. Bovendien hebben wij bijgedragen aan nieuwe projecten, zoals het meehelpen ontwikkelen van biologische assortimenten, gezien de gestegen vraag vanuit de Europese consumentenmarkt."
Tevens is de vraag naar E-fulfilment is ook toegenomen bij Service Pack, aangezien consumenten op internet surften naar alternatieven. "Als co-packer dienen wij accuraat om te gaan met de webshop van onze klanten, want de kwaliteit van de inslag, opslag en uitslag van biologische goederen dient te allen tijde gewaarborgd te zijn. Al met al is ons SKAL-certificaat sinds 2017 de investering waard geweest."
Voor meer informatie:
Service Pack B.V.
Lokkerdreef 20
4879 ND Etten-Leur
+31 076-5038531
info@servicepack.nl
www.servicepack.nl