Greenpaper Biologisch & Communicatie: 7 inzichten

Communicatie essentieel voor groei biologisch

Hoewel prijs voor veel consumenten nog steeds een barrière is, blijkt ook dat die barrière (deels) wegvalt als er uitleg wordt gegeven over wat biologisch is en waarom het soms duurder is. Dan blijkt 75% van de consumenten opeens bereid te zijn om biologische producten te kopen. Communicatie zorgt ervoor dat het kennisniveau stijgt én het helpt de consument in zijn keuze. Deze en andere inzichten over het nut en de noodzaak van communiceren over biologisch zijn terug te vinden in de vandaag gepubliceerde greenpaper 'Biologisch & communicatie'. Brancheorganisatie Bionext bundelde de voornaamste inzichten om bedrijven, winkels en organisaties die werken met biologische producten, te helpen in het vinden van de consument.

Dat communicatie daadwerkelijk een verschil kan maken en een essentiële rol speelt in het overbruggen van bovengenoemde prijsbarrière, blijkt uit de vandaag gepubliceerde greenpaper. Deze greenpaper, met inzichten en tips, is geschreven in het kader van de driejarige campagne 'Bio Lekker voor je', uitgevoerd door Bionext, in samenwerking met FoodCabinet, die deze maand afloopt.

Meer communicatie draagt ook bij aan het kennisniveau van de consument over biologisch, die is op dit moment nog erg laag. Ongeveer de helft van de consumenten geeft aan slechts 'een beetje' te weten waar biologisch voor staat. Er valt op het gebied van kennis dan ook nog veel te winnen.

"Het in lijn krijgen van communicatie door de hele keten is de uitdaging", aldus Michaël Wilde, directeur Bionext. "Communicatie over biologisch is per definitie multi-issue communicatie, want het gaat over de bodem, klimaat, biodiversiteit, bestrijdingsmiddelen, kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen, dierenwelzijn et cetera. De consument meenemen in het hele verhaal is iets wat we samen moeten oppakken. Alleen op die manier kunnen we ervoor zorgen dat de consument verder kijkt dan de prijs en de meerwaarde van biologische producten gaat zien en begrijpen."

De Greenpaper 'Biologisch & communicatie' is geschreven voor iedereen die werkt of wil werken met biologische producten.

Klik hier om hem gratis te downloaden


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven