Bio-melk groeit in België naar 3,2% volume-aandeel

Covid-19 blijft een enorme impact hebben op de aankopen voor thuisverbruik: voor de tweede keer op rij lag de besteding aan verse voeding hoger dan vóór de coronacrisis, blijkt uit cijfers van Vlam. 

Binnen consumptiemelk doen de Belgische merken het sinds de coronacrisis in verhouding goed en ook het volumeaandeel van bio kende de voorbije twee jaar een groei (tot 3,2% volumeaandeel). Het aandeel van consumptiemelk ten opzichte van melksubstituten daalt jaarlijks licht en bedraagt nu 90,3%. In tegenstelling tot verse voeding in zijn totaliteit weet hard discount voor consumptiemelk geen volumeaandeel te winnen.

Bron: Gondola

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven