Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
EDEKA, Burger King, Subway, Domino's, Lieferando, IKEA, HelloFresh, Kaufland en METRO doen mee

Veganuary breekt record: meer dan 200 bedrijven starten het nieuwe jaar veganistisch

Met een recorddeelname van de Duitse retail, producenten en de horeca, begint het nieuwe jaar veganistischer als ooit tevoren: meer dan tweehonderd bedrijven presenteren voor Veganuary 2022 nieuwe puur plantaardige producten en acties. Deze mondiale campagne motiveert mensen om als nieuwjaarsvoornemen een op plantaardige producten gebaseerde voeding uit te proberen en ondersteunt alle deelnemers tijdens de actiemaand met omvangrijke informatie en recepten.

"Gezien het enorme engagement vanuit de Duitse economie zal de foodretail in januari 2022 een verdere veganistische opleving doormaken. Veganuary zal in 2022 nog meer consumenten ertoe uitnodigen om de voordelen van een op plantaardige producten gebaseerde voeding te ontdekken", zegt Katharina Weiss-Tuider, hoofd van de non-profitorganisatie Veganuary in Duitsland.

De ontwikkeling past bij de huidige discussie rondom vleesconsumptie en de negatieve uitwerkingen van massadierhouderij evenals van dierlijke producten op klimaat en milieu: steeds meer mensen veranderen hun gedrag, consumeren bewust plantaardige alternatieven. Dat bewijzen ook de statistieken: actuele onderzoeken spreken van circa acht miljoen mensen die zich volledig vleesloos voeden (IfD Allensbach / Statista).

In de leeftijdsgroep jonger dan 30 jaar geeft bijna 40 procent aan een veganistische, vegetarische of flexitarische voedingswijze te hebben (vleesatlas 2021 van de Heinrich Böll Stichting). De levensmiddelenbranche heeft dit economische evenals klimaatvriendelijke potentieel herkend en investeert in de ontwikkeling van nieuwe veganistische producten. Traditionele producenten zoals Dr. Oetker en Iglo evenals restaurantketens zoals Burger King en Subway, zijn eveneens onderdeel van Veganuary, net als het gros van de Duitse foodretailers, waaronder Edeka, Kaufland, Aldi en Lidl. De groeiende keuze aan plantaardige alternatieven heeft positieve uitwerkingen. "Met iedere plantaardige maaltijd reduceren we actief onze CO2-voetafdruk", aldus Katharina Weiss-Tuider.

Over Veganuary
Veganuary is een non-profit organisatie en campagne, die mensen motiveert om zich in januari en daarna veganistisch te voeden. Tot de hoofdlanden met organisatie dependances horen Duitsland, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Argentinië, Chili en Brazilië. Bovendien neemt India als land met 's werelds op één na grootste bevolking voor het eerst deel aan de campagne. Daarnaast registreren mensen uit vrijwel alle landen en regio's zich voor de nieuwjaars-challenge. De deelname aan Veganuary is kosteloos. Na aanmelding op veganuary.de ontvangen alle deelnemers een maand lang een dagelijkse e-mail met informatie rondom voeding, dier- en klimaatbescherming evenals veelzijdige recepten en praktische alledaagse tips. 

Voor meer informatie:
veganuary.com/de 

Publicatiedatum: