Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jumbo stapt met Gorillas in flitsbezorgen

Jumbo Supermarkten en instant on-demand bezorgbedrijf Gorillas hebben overeenstemming bereikt over een strategische samenwerking in Nederland en Vlaanderen. Het partnership richt zich op de snelgroeiende markt voor het instant bezorgen van online bestelde boodschappen in grotere steden.

Jumbo en Gorillas zijn ervan overtuigd dat zij van elkaars expertise kunnen profiteren en tegelijkertijd hun eigen marktpositie kunnen versterken. In het kader van de overeenkomst levert Jumbo een groot deel van haar assortiment aan Gorillas, waaronder verschillende A-merk-, Jumbo Huismerk-, biologische en exclusieve La Place producten. Daarnaast krijgen online klanten van Jumbo in stedelijke gebieden in de toekomst de mogelijkheid om hun aankopen binnen enkele minuten door Gorillas te laten bezorgen. Gorillas is op dit moment al actief in elf Nederlandse steden en twee Belgische steden. In beide landen gaat het bedrijf verder uitbreiden in 2022.

Samenwerking voor lange termijn
Het partnership tussen beide bedrijven gaat uit van een samenwerking voor de lange termijn en heeft een initiële termijn van meerdere jaren. In andere markten heeft Gorillas de afgelopen tijd ook samenwerkingsovereenkomsten gesloten met nationale retailers, zoals Tesco in Groot-Brittannië en Casino Group in Frankrijk. De samenwerking in Nederland met Jumbo gaat nog dit kwartaal van start en wordt snel opgeschaald. De overeenkomst bevat ook afspraken over het bundelen van marketingactiviteiten op het gebied van razendsnelle boodschappenbezorging. Jumbo en Gorillas zien kansen voor het uitbouwen van hun proposities voor de klant, het versterken van de digitale klantrelatie en mogelijk ook gezamenlijke locatieontwikkeling. De partijen maken geen financiële details bekend over de samenwerking.

Hoog serviceniveau
CEO Frits van Eerd: "Bij Jumbo kijken we met grote belangstelling naar de laatste ontwikkelingen in de markt voor online boodschappen. Nieuwe toetreders zoals Gorillas brengen veel innovatiekracht mee en dat houdt ons scherp. We merken dat online klanten in de grote steden op bepaalde momenten behoefte hebben aan het razendsnel thuisbezorgd krijgen van hun boodschappen. De wensen van de klant staan bij Jumbo altijd centraal en daarom bewegen we graag mee met veranderingen in de markt. We willen er altijd en overal zijn voor onze klanten. Net zoals Jumbo, staat Gorillas voor een hoog serviceniveau en onderscheidt het zich door een klantgerichte benadering. Door deze samenwerking kunnen we onze service weer verder uitbreiden en vergroten we de keuzemogelijkheden voor onze online klanten."

Samen ondernemen
Kağan Sümer, oprichter en CEO van Gorillas: "Nog geen jaar na de lancering van Gorillas in Nederland en België ben ik enorm trots om dit strategische partnership van start te laten gaan met zo’n vertrouwd begrip als Jumbo. Jumbo en Gorilla's delen veel gemeenschappelijke waarden; we zijn ondernemers in hart en nieren die toegewijd zijn om de best mogelijke ervaring aan onze klanten te bieden en tegelijkertijd continu te innoveren. Deze samenwerking zal ongekende waarde opleveren voor de klanten van Jumbo en Gorillas. Via de Gorillas-app krijgen zij toegang tot het uitgebreide assortiment kwaliteitsproducten van Jumbo en de online klanten van Jumbo krijgen straks de mogelijkheid om hun boodschappen in een mum van tijd thuis te laten bezorgen. Ik ben ervan overtuigd dat we veel kunnen leren van elkaars sterke punten en ik kijk er enorm naar uit om samen een sneller en kwalitatief beter aanbod van boodschappen voor consumenten in Nederland en België te realiseren."

Publicatiedatum: