Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Seizoensproducten zijn een groot succes bij Bonvita

"Rond Valentijn en Moederdag liggen echt nog kansen"

Tholen - Achter de schermen bij veel bedrijven is de blik al op de voorjaarsfeestdagen gericht. Zo ook bij Bonvita. Zij zijn in hun chocolade-atelier in Tiel al bezig met de productie voor Pasen. "In januari hebben we al weer overleg over de producten voor in het kerstassortiment van 2022. En in maart beginnen we met het chocolateren van de kruidnoten", vertelt Erik van Luyn namens Bonvita. De producten van Bonvita zijn niet alleen vegan en biologisch, maar ook gluten- en lactosevrij.

Kansen rond Valentijn en Moederdag
Het valt Erik op dat nog niet alle feestdagen even goed aanslaan in ons land. "De Nederlandse markt laat Valentijn en Moederdag bijvoorbeeld nog grotendeels liggen. En dat terwijl groothandels en winkeliers hiermee eigenlijk weinig risico lopen; producten die je rond Valentijn niet verkoopt kunnen ook prima met Moederdag verkocht worden. Rond Pasen, Sinterklaas en de Kerst zie ik altijd een goede seizoenspresentatie in de winkels, daarin liggen met bijvoorbeeld Valentijn en Moederdag echt nog kansen."

Eigen chocolate-atelier biedt mogelijkheden
Bonvita speelt meer en meer in op seizoensgebonden producten. Het bedrijf beschikt over een eigen chocolade-atelier. "Hierdoor hebben we allerlei nieuwe producten kunnen ontwikkelen, waarmee we veel meer op de seizoenen kunnen focussen. Dat is het afgelopen jaar een heel belangrijke ontwikkeling voor ons geweest." Erik vertelt dat ze de couverture zelf maken. "Dit biedt heel veel extra mogelijkheden. We kunnen onder meer zelf producten gieten en drageren. De seizoensproducten zijn een groot succes. Daarnaast bieden we nog allerlei andere producten, gemaakt met de bruine en witte rijstchocolade-couverture' die voor allerlei gelegenheden geschikt zijn."

Webshop: volle pallets
Bonvita verkoopt ook steeds meer via de eigen webshop. "Er gaat nu vaak wekelijks een volle pallet met pakketjes met webshopbestellingen weg. Dat was voorheen veel minder. Wij richten ons met name op groothandels en zij hebben niet alle producten. Het voordeel van de webshop is dat we hierdoor veel meer feeling met de consument krijgen. We zien zo veel beter waar de consument voor kiest. Dit kunnen we weer meenemen in de productontwikkeling."

Voor meer informatie:
Erik van Luyn
Bonvita BV
Newtonstraat 7
4004 KD Tiel
0344 639300
e.vanluyn@bonvita.com 
www.bonvita.com