3.675 bezoekers voor Eco Life Scandinavia en Nordic Organic Food Fair 2021

Op 17 en 18 november keerden Eco Life Scandinavia en de Nordic Organic Food Fair terug naar Malmö-Mässan. De Scandinavische vakbeurs voor biologische en duurzame producten trok inkopers, detailhandelaren, distributeurs, groothandelaren en supermarkten uit de hele wereld aan en verwelkomde 3.675 bezoekers.

Ondanks de Covid-beperkingen kwamen bezoekers uit heel Europa, waaronder Polen, Frankrijk, Finland, het VK, Italië, Spanje, België en Duitsland, naar de beurs om 'back to business' te gaan en de 450 exposerende bedrijven te ontmoeten. Voor sommigen is het de enige beurs die ze in het jaar bezoeken. 

De Deense minister Rasmus Prehn opent de beurs
Denemarken is een land met hoge ambities voor zijn biologische productie. Rasmus Prehn, Deens Minister voor Voedsel, Landbouw en Visserij was aanwezig om de beurs te openen en een panelsessie bij te wonen om de plannen van de Deense regering ter ondersteuning van de biologische sector te bespreken.

Tijdens de openingsceremonie zei Rasmus Prehn het volgende: "Het is een grote eer om dit jaar de Nordic Organic Food Fair te openen. Ik ben bijzonder blij hier zowel producenten als detailhandelaars te zien, want de ontwikkeling van de biologische sector hangt af van een nauwe samenwerking tussen u en de rest van de particuliere sector, en ons in de overheidssector. Samen kunnen en zullen we de biologische manier om duurzame producten te produceren waarvan de consument kan genieten, vooruit helpen."



De belangrijke paneldiscussie over het thema "Biologisch als onderdeel van onze duurzame toekomst - vergroting van het biologische marktaandeel om de EU-doelstelling in 2030 te halen", die werd voorgezeten door Paul Holmbeck, werd bijgewoond door de minister en was georganiseerd door Organic Denmark en Food Nation. Tijdens de zitting zei de minister dat de Deense regering, als onderdeel van een nieuw politiek akkoord voor de Deense landbouw, 484 miljoen euro zal uittrekken om "drie visionaire doelstellingen voor biologisch" te bereiken.

Lezingen en debatten
De drie theaters van de beurs (Natural Theatre, Organic Theatre en Natural Beauty Theatre) werden gedurende de twee dagen lezingen en debatten gehouden. Onder de deskundige sprekers bevonden zich senior vertegenwoordigers van Coop, Lidl, Organic Denmark, Weleda, Oatly, NATRUE, Natural Products News, Sproud, Tree of Brands, en meer. In het Organic Theater vond ook de allereerste 'pitch to the buyer'-sessie plaats met Lidl Zweden - waar alle 6 merken door inkopers van Lidl werden uitgekozen om verder mee te praten. Deze omvatten: ALFAGEL, Consorzio Gourm, Germinal Italia, Bio Poland, Conapi Mielizia, en Freezco.



Kwalitatieve bezoekers
Veel merken waren blij met het resultaat van de beurs en prezen de 'kwaliteit van de bezoekers' en de 'sterke leads' gedurende de twee dagen. Martha Jeuken van Symfonio zegt: "We hebben een goede show gehad met veel belangstelling. Heel relaxed met kwalitatief goede bezoekers! We hopen volgend jaar weer te komen."

Naast Symfonio waren er nog meer Nederlandse bedrijven met een stand vertegenwoordigd. We verzamelden hen in dit artikel.



Volgende editie
Eco Life Scandinavia en de Nordic Organic Food Fair zullen terugkeren naar Malmö, Zweden, op woensdag en donderdag 16-17 november 2022. Voor meer informatie: www.ecolifeshow.com of www.nordicorganicfoodfair.com.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter Instagram

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven