Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage: Nederlanders op Natexpo in Parijs

Tholen - In het beurzencomplex Paris Nord Villepinte vond de afgelopen dagen (24-26 oktober) de Natexpo plaats. Het aantal Nederlandse exposanten lag met 11 een stuk lager dan tijdens de vorige Natexpo in Parijs; in 2019 waren dit er zo'n 25. Een aantal Nederlandse bedrijven gaf er nu de voorkeur aan om de producten in de stands van de Franse groothandels te presenteren. Deze directe aanpak werkt volgens hen goed omdat de gemiddelde Natexpo-bezoeker graag meteen wil weten waar een product precies verkrijgbaar is.

DO-IT, TerraSana, Lovechock en Frenchtop Natural Care Products.

Biojournaal maakte een fotoreportage van de Nederlandse inbreng tijdens Natexpo 2021. Klik hier om deze fotoreportage te bekijken.

Nieuwe producten
De Nederlanders presenteerden diverse nieuwe producten. De nieuwe Aziatische productlijn met oriëntaalse specialiteiten bij TerraSana bijvoorbeeld, een nieuwe kruidenlijn van iDo! (Organic Flavour Company). En twee chocoladeproducenten introduceerden nieuwe vegan 'melkchocoladerepen' (Mylk bij Lovechock en Mi!k van Original Beans). Er kon geproefd worden van twee Royal Green-theeën die onlangs beloond zijn met een Great Taste Award. En DO-IT greep de gelegenheid aan om de nieuwe huisstijl en de nieuwe look van Amaizin aan het grote publiek te presenteren.

De meeste bezoekers waren blij dat ze weer 'gewoon' een beursvloer af konden struinen. Ook de exposanten waren duidelijk verheugd om weer aan een beurs te kunnen deelnemen. Roy Jongens gaf bij Frenchtop Natural Care bijvoorbeeld aan: "We merken duidelijk dat de mensen er weer zin in hebben, wij willen er dan ook graag bij zijn hier." Adriëtte Breemans vertelde bij Yarrah Organic Petfood: "We zijn heel blij dat de beurzen de deuren weer geopend hebben. Mondkapjes worden consequent genegeerd, dit brengt de interactie onderling weer goed op gang."

Over Natexpo
Op de Natexpo stonden dit keer zo'n 1200 exposanten, verdeeld over 6 categorieën. Hiermee is de beursoppervlakte weer groter geworden dan tijdens de eerdere edities (2013, 2015, 2017 en 2019) in Parijs. De beurs vond dit keer in hal 6 plaats van het beurzencomplex, hier had de beursorganisatie meer ruimte om de exposanten een plekje te geven dan in hal 7.

De volgende editie van Natexpo zal van 18 tot en met 20 september 2022 in Lyon plaatsvinden. 

Klik hier om de fotoreportage te bekijken. 

Voor meer informatie: www.natexpo.com