Coöperatie Odin is ‘one to watch’ geworden bij de verkiezing van de 40 meest inspirerende retailmerken van 2021. Adviesbureau Synergie onderzoekt jaarlijks welke retailmerken als meest inspirerend worden ervaren door consumenten. Hieruit blijkt dit jaar dat mensen die Odin kennen het bedrijf als zeer inspirerend ervaren, vooral vanwege haar visie en verbindende en behulpzame rol in de biologische voedingsketen. Omdat de naamsbekendheid bij het grotere publiek er nog niet is, zit een plek op de lijst van de 40 meest bekende inspirerende merken er dit jaar nog niet in.
De Odin-winkel in Zutphen. Foto: Odin
Inspirerend merk
"Superleuk om tussen inspirerende merken als VanMoof, Ecosia, Plastic Whale, Patagonia en anderen te staan in de ‘Ones2Watch’", zegt Odin directeur Merle Koomans van den Dries. "Leuk ook om te weten dat als we nog bekender waren geweest, we op plaats 23 zouden staan in de lijst van de 40 meest inspirerende merken die in november gepubliceerd wordt. Daar ligt dus nog een mooie uitdaging voor ons."
'Inspiratiewaarde Odin hoog'
Jelmer van der Meulen van Synergie over de Ones2Watch: "De inspiratiewaarde van Odin onder de mensen die het bedrijf kennen is minstens zo hoog als die van organisaties in de Inspirerende 40. Dus tippen we hen om in de gaten te houden. Zij behoren tot de Ones2Watch in 2021."
Voor meer informatie: www.odin.nl