Monterey, Californië

Veel blije gezichten op Organic Produce Summit

Vorige week kon de Amerikaanse bio-sector weer gewoon afzakken naar het Hyatt Regency Hotel in het Californische Monterey om deel te nemen aan de Organic Produce Summit. Traditioneel wordt het evenement afgesloten met een vakbeurs die plaatsvindt op de laatste middag van het tweedaagse gebeuren. Net als voorgaande jaren was de beurs uitverkocht. Meer dan 150 bedrijven stelden er zich voor. Het aantal aanwezigen was beperkt tot 1.200, maar veel meer mensen hadden ook graag deelgenomen.

Voor sommigen was het de eerste keer in ongeveer 18 maanden dat ze weer deelnamen aan een beurs. Anderen hadden dit jaar dan alweer verschillende regionale evenementen bijgewoond in de Verenigde Staten. Iedereen was blij elkaar weer in het echt te zien. "Het is onze eerste beurs sinds het coronavirus uitbrak", zei Patrick Cortes van Mission Produce. "Ik hoop dat dit een start kan betekenen voor de sector om weer eens vaker de koppen bij elkaar te steken." Ook Michael Dupuis van Divine Flavor was blij om er terug bij te zijn. "Wij zijn felle voorstanders van bio, steunen OPS al van in de begindagen en het is dus zeker een evenement waar we deel van willen uitmaken," zei hij.

Ray Wowryk van Nature Fresh Farms maakt een rondje doorheen de vakbeurs.

Jamie Sells en Ben Vallejo van Oppy stellen een verscheidenheid aan producten tentoon, van Envy-appelen tot Divemex-paprika's en Zespri-kiwi's.

Klik hier voor het volledige fotoverslag van de vakbeurs.

Potentiële kopers
De exposanten waren aangenaam verrast door het aantal mensen dat de beurs bijwoonde, ook al lag het aantal (potentiële) kopers waarschijnlijk iets lager dan voorgaande jaren door het feit dat sommige retailers nog geen vertegenwoordigers naar evenementen sturen. Desalniettemin waren de exposanten erg blij met de opkomst en zeiden ze dat er veel meer kopers waren komen opdagen dan ze hadden verwacht. Christina Ward van Sunkist complimenteerde de organisatie. "Het is fantastisch georganiseerd en het publiek is geweldig", zei ze. "Het doet zo’n deugd weer deel te kunnen nemen aan beurzen." Met een goede luchtcirculatie en veel open ruimte tussen de verschillende stands voelden de aanwezigen zich op hun gemak.

Hoewel er enkele nieuwe producten en verpakkingen werden getoond, was het duidelijk dat de focus lag op persoonlijke ontmoetingen en wat bijpraten. Achter de schermen hebben veel bedrijven hard gewerkt om nieuwe producten en merken voor te stellen op de PMA Fresh Summit. Nu PMA heeft aangekondigd dat de vakbeurs die normaal in oktober zou plaatsvinden geannuleerd wordt, verwacht men dat de AGF-sector de komende weken met creatieve manieren op de proppen zal komen om de innovaties te lanceren. Want met de annulering van de Fresh Summit is het onzeker wanneer de Noord-Amerikaanse groente- en fruitsector weer voor het eerst bijeen kan komen.

Branden Hontalas en Paul Mastronardi van Sunset/Mastronardi tonen verschillende biologische tomatenrassen en verpakkingen. Voorafgaand aan de beurs nam Paul Mastronardi deel aan een paneldiscussie over de groei van de binnenteelt: "Controlled Environment Agriculture: Real or Hype?"

Rob Jackson toont biologische trostomaten van Red Sun Farms.

Het team van Pure Flavour. Van links naar rechts: Chris Veillon, Tiffany Sabelli en Jamie Moracci.

Midden juli
De Organic Produce Summit wordt traditioneel gehouden in juli, maar werd dit jaar vanwege corona verplaatst naar september. In 2022 keert het evenement weer terug naar de vertrouwde periode van het jaar: half juli.

Klik hier voor het volledige fotoverslag.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter Instagram

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven