De Overstapweken zijn weer begonnen. Met een nieuwe commercial, een zogenaamde Overstapservice en veel social media activiteiten. De Overstapweken zijn de speciale actieweken binnen de BioLekkervoorje-campagne. Ze duren tot en met 3 oktober en dit keer staan de Overstapweken in het teken van 'lokaal en seizoensgebonden'. In de uitingen wordt getoond hoe biologisch past bij seizoensgebonden en lokaal eten en dat het een goed moment is om over te stappen op biologisch.
"Met de Overstapweken verwachten we 2,5 miljoen mensen te bereiken. In al onze uitingen laten we steeds heel concreet zien wat de meerwaarde is van een biologisch product. En ook het Europees biologisch keurmerk komt steeds in beeld. Zo proberen we de herkenbaarheid van het keurmerk te vergroten en zoveel mogelijk consumenten ervan bewust te maken waarvoor je kiest als je gaat voor biologisch", vertelt Paula Nijman namens Bionext.
In de nieuwe commercial staat lokaal, biologisch en gevarieerd eten centraal, waarbij de grote diversiteit aan biologische producten die van Nederlandse bodem komen in tekst en beeld terugkomen. De commercial is te zien op Facebook, Instagram en als pre-roll op YouTube (zie hieronder).
Overstapservice
Dit jaar wordt bij 4 Ekoplaza winkels een dag(deel) een marktkraam geplaatst worden, waarbij met voorbijgangers in gesprek zal worden gegaan over biologische voeding. Ook kunnen ze een biologisch (seizoens)product proeven. Bij elke marktkraam zal de leverancier van dat product aanwezig zijn, die natuurlijk als geen ander het verhaal van biologisch kan vertellen.
Op vrijdag 24 september (13:00-16:30 uur) staat de marktkraam bij Ekoplaza Heerhugowaard en zal deze bemand worden door Tuinderij De Lepelaar. Op zaterdag 25 september (13:00-16:30 uur) is het de beurt aan Biokwekerij Frank de Koning bij Ekoplaza Rotterdam. Donderdag 30 september (9:30-13:00 uur) is de marktkraam met Biologisch glastuinbedrijf Carnas er in te vinden bij Ekoplaza Haarlem. En vrijdag 1 oktober staat Kwekerij Eko-logisch bij Ekoplaza Amstelveen (9:30-13:00 uur).
Social media campagne
In de social media campagne van de Overstapweken worden dit keer 5 producten in het zonnetje gezet: appels, eieren, brood, kaas en aardappels. Ze gaan hiervoor de bestaande materialen inzetten: video's, posters, teksten voor social media ter begeleiding van de video's, Facebook headers, Instagram Stories afbeeldingen en video's op basis van de producten.
En tenslotte: om de Overstapweken nog extra onder de aandacht te brengen, is een pre-roll gemaakt voor YouTube. Deze wordt als advertentie vertoond, voordat de echte video start.
Voor meer informatie: [email protected]