Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tweede Organic Food Iberia in Madrid trekt 5.000 bezoekers

In het congrescentrum Ifema te Madrid vonden op 8 en 9 september de Organic Food en Eco Living Iberia beurzen plaats, waarop 300 bedrijven hun biologische producten hebben voorgesteld. De langverwachte beurs verwelkomde 4.978 aanwezigen – ongeveer 5% minder dan tijdens de eerste editie van 2019 –, wat een uitzonderlijke prestatie is gezien de coronasituatie.

Susana Andrés Omella, directeur van het project, geeft aan dat het bezoekersaantal op de openingsdag met ongeveer 3.000 veel hoger was dan verwacht voor de eerste dag.

Carsten Holm, Managing Director van Diversified Communications UK, is zeer tevreden over het verloop van de beurs. "De commentaren van zowel exposanten als bezoekers waren ongelooflijk positief. Ze hadden het over de hoge kwaliteit van de producten, de goede respons van de kopers en de professionaliteit van de deelnemers. De beurs heeft ieders verwachtingen overtroffen en heeft ook het belang van persoonlijk contact benadrukt", zegt hij.

Onder de deelnemende bedrijven waren er enkele vertegenwoordigers van diverse Spaanse autonome gemeenschappen zoals Andalusië, Madrid, Navarra, Valencia, Castilla-La Mancha, La Rioja, Murcia of Extremadura. In elk van die gewesten heeft het biologische aanbod reeds een aanzienlijk aandeel. Hoofdsponsor van de beurs was ECOVALIA.

Ook de internationalisering is een kenmerk geweest van deze beurs, met vertegenwoordigers uit Portugal, dat een groei laat optekenen op het vlak van consumptie én export, maar ook met bijna 50 exposerende bedrijven uit andere Europese landen zoals Oostenrijk, Frankrijk, België, Duitsland, Nederland en Italië. Al deze bedrijven lieten op de beurs hun nieuwste producten zien aan de Spaanse markt en aan internationale kopers uit 35 landen.

Activiteiten
Het evenement bood een breed programma aan in twee gespecialiseerde ruimtes, het Organic Theatre en het Eco Living Theatre, met een grote diversiteit aan onderwerpen in het Spaans, Engels en Portugees. Ook de rondetafelgesprekken konden op veel belangstelling rekenen en fungeerden als contactpunt met enkele relevante persoonlijkheden uit de sector.

Exposanten hebben met hun meest opvallende nieuwe producten van het afgelopen jaar kunnen meedingen naar de Organic Awards en Eco Living Awards, onderverdeeld in twaalf categorieën. Ongeveer 150 bedrijven namen deel aan de wedstrijd. De winnaar van de belangrijkste juryprijs was Natucomex uit Valencia, dat zijn exclusieve bolognesesaus op basis van jackfruit en zeewier presenteerde, een innovatief veganistisch voedingsmiddel van hoge kwaliteit.

De organisatie bereidt al een derde editie voor, op 8-9 juni 2022, met bijzondere aandacht voor het Amerikaanse continent.

Voor meer informatie: www.organicfoodiberia.com en www.ecolivingiberia.com 

Publicatiedatum: