Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Het Siciliaanse merk Campo D'Oro sluit aan bij huidige trends

“De nieuwe biologische lijn van sauzen en pesto die we op Cibus 2021 presenteerden, kon rekenen op grote belangstelling van de bezoekers, vooral van buitenlandse kopers. Ik denk dat dit het gevolg is van het groeiende bewustzijn van de consument voor milieukwesties en de huidige gezondheidstrends. Twee factoren die de consument sterk aantrekken in dit marktsegment”, zegt Paolo Licata, die samen met zijn vrouw Flavia Fadda eigenaar is van het Siciliaanse Campo d'Oro.

Het assortiment verwerkte producten van het merk Campo D'Oro omvat Traditionele Specialiteiten, Rustieke Conserven, Dressings en Sauzen, Zoete Siciliaanse Room, Jams en Honing en Jellies. Inmiddels zijn er vier lijnen: Villa Reale, Villa Reale Suprême, Paolo Licata en Stuzzichì.

Villa Reale en Villa Reale Suprême vertegenwoordigen de twee premiumlijnen van het merk. Het zijn een soort luxeproducten, te beginnen met de verpakking en de vorm van de potten, die speciaal zijn ontworpen en gemaakt van glacéglas. De ingrediënten zijn allemaal natuurlijk, sommige zijn geselecteerd uit Siciliaans Slow Food zoals Giarratana ui, Nubia knoflook en Noto amandelen.

Vakmanschap wordt gecombineerd met moderne technologie. Zo wordt bij de bereiding van de jam gebruikgemaakt van een hermetisch afgesloten bak om de temperatuur laag te houden en de gezonde eigenschappen van de ingrediënten te behouden.

De in Parma gepresenteerde nieuwe Bio-lijn van Campo D'Oro is verrijkt met drie gebruiksklare soepen van peulvruchten en granen, gearomatiseerd met wilde venkel, drie sauzen en twee pesto's in de smaken basilicum, arrabbiata en puttanesca, veganistische groene pesto (basilicum, amandel en extra olijfolie van eerste persing) en veganistische rode pesto met basilicum en gedehydrateerde tomaten. De ingrediënten zijn 100% Siciliaans en biologisch geteeld.

De conventionele lijn pesto's is daarentegen verrijkt met zes traditionele Siciliaanse recepten. Waaronder een Trapanese pesto met rode knoflook uit Nubia, gedroogde tomaten, extra olijfolie van eerste persing, amandelen, basilicum, wijnazijn, zout, een pesto van artisjok en amandel uit Noto, extra olijfolie van eerste persing, tonijn, wijnazijn, knoflook, ansjovis, zout, oregano, chilipeper en een pesto van Siciliaanse pistache met extra olijfolie van eerste persing, peper en zout.

“De hoeveelheden zijn in de loop der jaren verveelvoudigd, waarbij ook andere gewassen zijn aangeplant die een afspiegeling konden vormen van de Siciliaanse teelt om te worden verwerkt tot uitstekende smaakcombinaties. Veel plaatselijke telers worden bij het proces betrokken.”

De conserven worden in heel Italië gedistribueerd in de beste gastronomische winkels, delicatessenzaken en in supermarkten. In de Verenigde Staten heeft het merk zijn hoeveelheden in het segment van de foodretail verhoogd, mede dankzij een verkoopnetwerk dat steunt op twee strategische kantoren, waarvan één in de Verenigde Staten (in Chicago) en een andere die binnenkort in Groot-Brittannië wordt geopend. Het bedrijf is gecertificeerd met Iso 9001, 22000, 22005, Brc Food, Ifs Food en Bio Organic.

“Nu de pandemie voorbij is, klimt Italië uit het dal. Cibus doet dit bijzonder goed. We hebben meer bezoekers verwelkomd dan verwacht. Voornamelijk uit de Verenigde Staten, Finland, Brazilië, Peru en Europa, vooral Duitsland. Een van de drijvende krachten achter de groei is ongetwijfeld de nadruk op de kwaliteit van de grondstoffen en het aanbieden van gezonde producten die op een duurzame manier zijn geteeld. Wij hebben ons de afgelopen drie jaar op deze aspecten geconcentreerd en telen zelf op 100 hectare tussen Montevago en Castelvetrano. Het combineren van de twee werelden stelt ons in staat de bevoorradingsketen te sluiten en grondstoffen van hoge kwaliteit te verkrijgen. Uiteraard zijn de hoeveelheden in de loop der jaren toegenomen en daarom betrekken wij plaatselijke telers bij de levering van verse producten”, besluit Paolo Licata.

Voor meer informatie:
Paolo Licata
Campo d'Oro
Contrada Scunchipane snc
92019 Sciacca (AG) - Italië
+39 0925 80100
cd@campodoro.com  
www.campodoro.com  

Publicatiedatum: