Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Erik Does: "Overnames en fusie maakten het hele proces niet eenvoudiger"

Alles weer onder 1 dak bij Udea

Tholen - Alle afdelingen van Udea zitten nu onder één dak op het Foodpark in Veghel. "Een paar weken geleden hebben we de Doornhoek volledig achter ons gelaten. De snijderij is nu ook over naar de nieuwe locatie aan de Kempkens 1000. Daarmee zitten alle afdelingen van Udea weer onder één dak. De komende tijd gaan we alles verder optimaliseren", vertelt CEO Erik Does.

De bouw van onder meer het nieuwe omnichannel distributiecentrum viel samen met andere grote ontwikkelingen. Zo nam Udea in de tussentijd Natudis, Kroon en Hagor over, begin 2019 fuseerde Udea met Biofresh in België en daarna volgde het samengaan met Marqt. Erik erkent dat het hele proces mede daardoor langer heeft geduurd dan gepland. "Het is al met al een lange sprint geweest. Het hele proces sinds de aankoop van het nieuwe pand heeft zo'n 4 jaar geduurd. En in de tussentijd zijn veel dingen gebeurd. Toen we de handtekening gezet hadden kwam Natudis er bij. Daarna volgde de fusie met Biofresh in België en Marqt. Allemaal kansen die we niet konden laten liggen, maar het haalde wel vaart uit de processen. Dit heeft zeker wel extra druk gelegd op de organisatie, waardoor alles minder snel gerealiseerd is dan verwacht."

Erik Does

Concurrentiekracht vergroten
Hij geeft aan tevreden te zijn met waar het bedrijf nu staat. "We zijn nu wel zo ver waar we wilden zijn. Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest. De basis ligt, met het kassasysteem, de webshop, het loyaliteitsprogramma dat op touw gezet wordt, onze PIM is live en nog dit jaar zullen we daarmee een leveranciersportal in het leven geroepen. Onze klanten worden volgende maand dankzij het CRM-systeem dat live gaat ook meer zelfredzaam. Het wordt nu aan de voorkant steeds duidelijker waar we mee bezig geweest. We hebben heel wat vinkjes kunnen zetten en daar zullen we de komende jaren op Benelux-niveau veel profijt van gaan hebben. Door deze stappen kunnen we onze concurrentiekracht vergroten."

Voor meer informatie:
Erik Does
Udea
Kempkens 1000
5465 PR Veghel
+31 (0)413 256700
edoes@udea.nl 
www.udea.nl