Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook voorkant bio-zuivelverpakkingen Jumbo niet zo logisch

"En zo ging er yoghurt in mijn pan bechamelsaus..."

Eind mei werd er in De Volkskrant al een column over gepubliceerd (geschreven door Japer van Kuijk): de nieuwe pakken biologische zuivel van Jumbo zijn niet van elkaar te onderscheiden wanneer ze in de koelkast liggen. Dit onderwerp komt nu ook op LinkedIn langs. En dit keer blijkt dat de zuivelpakken ook staand niet altijd van elkaar te onderscheiden zijn. 

Concept- & Brand Designer Evelien Baert pakte biologische yoghurt uit haar koelkast in plaats van de biologische melk. Zij wijst in haar post op het feit dat het deurvak van haar koelkast niet duidelijk te zien is in welk pak nu melk en in welke de yoghurt zit (zie foto in haar post). Op de voorkant staat namelijk wel een gekleurd balkje (blauw voor halfvolle melk, rood voor karnemelk en groen voor halfvolle yoghurt), maar dit is niet zichtbaar in haar koelkastdeur.

Evelien: "Onlangs heeft Jumbo de bio-LOGISCHe zuivelverpakkingen toch niet zo LOGISCH aangepast. Met één extra testje zou op voorhand een hoop koelkast- en kookfrustraties voorkomen kunnen worden, aangezien 80% van de Nederlandse huishoudens zo’n vergelijkbaar deurvak heeft waar de melk én yoghurt in komen te staan. U ziet, User Experience speelt zich ook offline af."