Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dutch Valley Vegetables oogst eerste Bimi-broccoli in de Wieringermeer

Bimi-broccoli wint terrein in Nederland

Bimi-broccoli wordt vandaag de dag op een groeiend aantal plekken in Europa geoogst – van Spanje tot Finland, van Denemarken tot Groot-Brittannië. Deze week oogst ook Dutch Valley Vegetables haar eerste hectaren Bimi-broccoli in het Noord-Hollandse Slootdorp in de Wieringermeer. De toenemende populariteit en groeipotentie van Bimi® broccoli verleidt de in brassica gespecialiseerde teler Nico Hoogendoorn tot serieuze plannen met deze veelzijdige groente.

Wendy en Nico Hoogendoorn met vers geplukte Bimi-broccoli
 
Nico Hoogendoorn ziet de kansen en uitdagingen die met het telen van Bimi-broccoli op zijn pad gaan komen. Aan de ene kant is het voor hem helder dat de afzet van Bimi-broccoli alleen maar zal toenemen, zeker omdat de vraag naar lokale geteelde groenten groeit. Aan de andere kant weet hij dat het oogsten van Bimi-broccoli arbeidsintensief is. Elke steel wordt namelijk met de hand geplukt door ervaren medewerkers. Aangezien Bimi-broccoli een merk is, moet er aan nauwe kwaliteitseisen worden voldaan, wil het als Bimi-broccoli worden verkocht.

Nico is een ondernemende teler: "Bimi-broccoli is een logische aanvulling op onze overige brassicateelt. Tot nu toe verdeelden we 340 hectare over broccoli, bloemkool, rode rode en witte kool. Nu maken we plaats voor Bimi-broccoli. Ik weet dat er een aantal telers is geweest die het heel klein hebben geprobeerd en het geweldig vonden om Bimi-broccoli te telen. Dat bleef bij een experiment met een paar trays. Wij willen leren hoe we de teelt en oogst van Bimi-broccoli kunnen optimaliseren. Ondernemen doen we vanuit de overtuiging dat we er samen een succes van gaan maken. Dat we onze weg zullen moeten vinden om de teelt en oogst te optimaliseren, daar ligt de uitdaging waar ikzelf van hou. Klinkt misschien gek, maar pas twee weken terug heb ik Bimi-broccoli voor het eerst gegeten. Dat ik het zelf ook nog eens heel lekker en makkelijk te bereiden vind, is een mooie bijvangst. Uiteindelijk moet Bimi-broccoli ons succes vergroten."

Nico heeft een exclusief partnerschap met het door Bimi-broccoli gelicenseerde Natures Pride dat op haar beurt weer nauw samenwerkt met hoofdlicentiehouder Coregeo en Bimi-broccoli marketingmanager Theresa Richards. Samen borgen ze dat de consument doorlopend van de beste kwaliteit geniet.

Theresa Richards: “We zijn blij met de samenwerking met Nico en zijn team die veel brassica-ervaring hebben en onze plannen voor Bimi-broccoli in Nederland met ervaring en enthousiasme ondersteunen. Bimi-broccoli ligt momenteel in merkverpakkingen bij Jumbo, Deen, Dekamarkt, Dirk, COOP, EkoPlaza en Van Gelder. We zijn benieuwd naar de reacties van consumenten nu Bimi-broccoli van eigen bodem is geïntroduceerd."

Voor meer informatie:
www.bimibroccoli.nl

Publicatiedatum: