Lovechock viert 10 jaar 'Plasticvrij' met NatureFlex

Lovechock, de producent van ethische rauwe chocolade, viert 10 jaar 'Plasticvrij'! Het is tien jaar sinds Lovechock overstapte naar hernieuwbare en composteerbare NatureFlex-cellulosefolie en conventionele plastic verpakking voorgoed de rug toekeerde. Het PlasticFree-logo is een handelsmerk van A Plastic Planet, onverholen plasticfanaten die 'de wereld willen stimuleren en inspireren om de plastickraan dicht te draaien'. Lovechock heeft al drie jaar lang toestemming om hun logo te gebruiken.



NatureFlex™-folie wordt geproduceerd van duurzame houtpulp dat afkomstig is van verantwoord beheerde plantages met snelgroeiende bomen. De folies zijn gecertificeerd conform composteernormen van zowel de EU (EN13432) als de VS (ASTM D6400). NatureFlex is niet alleen industrieel te composteren, waarbij een specifieke temperatuur en vochtigheidsgraad vereist zijn, maar is tevens gecertificeerd volgens de norm TŰV Austria OK Compost Home, die bepaalt dat de folie geschikt is voor thuis composteren. De folie kan in een goed gevulde compostbak voor thuisgebruik gemakkelijk en in slechts 8 tot 10 weken worden afgebroken. NatureFlex-folie biedt een uitstekende barrière tegen aroma, gas en vocht om de rauwe chocoladerepen te beschermen en vers te houden.

Toen de NatureFlex-folie de accreditatie 'hernieuwbaar' en 'composteerbaar' kreeg, besloot Lovechock zijn verpakking in 2011 te veranderen, waarmee het bedrijf volgens eigen zeggen de eerste chocoladeproducent in Europa werd, die zijn volledige assortiment rauwe chocolade in deze duurzame folie ging verpakken. Dit ging hand in hand met de pionierende spirit van Lovechock om de overstap naar meer ethische en duurzame producten te leiden.

Lovechock maakt zijn chocolade met gebruik van rauwe cacao die zeer voorzichtig en op lage temperatuur wordt verwerkt, zodat belangrijke vitamines, mineralen en flavanolen in het product bewaard blijven.

Franziska Rosario, CEO van Lovechock, zegt hierover: "Ik vind het geweldig dat er in de afgelopen vier jaar zoveel bekendheid is gegeven aan plasticvervuiling. En dat wij in onze rol als pioniers een steentje kunnen bijdragen door consumenten daarover in te lichten en hen te helpen hun gedrag te veranderen en mee te werken aan een duurzamere toekomst."

Andy Sweetman, Sales & Marketing Director Futamura EMEA, zegt; "We zijn heel blij dat Lovechock de NatureFlex-folie heeft gekozen voor zijn duurzame verpakkingsoplossing. Onze folie kan bogen op beproefde technische prestaties en ethische consumenten weten dat ze onze onafhankelijk gecertificeerde composteerbare folie kunnen vertrouwen."

Lovechock is verkrijgbaar in de meeste biologische winkels in Europa.

Voor meer informatie:
www.lovechock.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven